Aktualno

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

Žicova monografija o 100. godišnjici brodogradilišta Punat “Tradicija za budućnost”

Monografiju "Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat" možete preuzeti na linku ovdje:

Danas brodogradilište Punat iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom je skromno obilježena obljetnica održana je u velikoj remontnoj hali Brodogradilišta Punat koje je počelo kao mali otočni graditelj drvenih brodova 1922. godine, da bi se iz brodograditeljstva razvila današnja Marina Punat Grupa u kojoj dominira marina Punat, a brodogradilište je njen servisno-remontni pogon.

Uz veliku obljetnicu pokretač Marina Punat Grupe, ujedno bivši direktor brodogradilišta Punat kao i marine Punat Dragutin Žic predstavlja monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat”. To mu je druga monografija, nakon što je 2014. godine objavio monografiju “Marina Punat Grupa: Prvih 50 godina”.

Monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat” možete preuzeti na linku ovdje:

https://webcam.marina-punat.hr/2022-Brodogradiliste-Punat.pdf

Glavne točke na stoljetnoj lenti brodogradilišta Punat:

1922. godina: Nikola Zorić (1897–1981) je pokrenuo brodogradilište s 11 radnika, na površini od 1654 m2 s dva navoza. Gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bile su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte.

1945. godina: Nakon rata popravljena je šteta koju je brodogradilištu nanijelo višekratno bombardiranje i odmah je prošireno. Nastavljena je tradicija drvene gradnje.

Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine
Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine

1947. – 1963. godina: U brodogradilištu Punat je izgrađeno 78 različitih drvenih brodova, a brodogradilište je prošireno novim skladištima, opremnom obalom i gatovima, energetskim postrojenjima te mehaničarskom, električkarskom, bravarskom, drvodjeljskom, ličilačkom i staklarskom radionicom, radionicom za plastificiranje i brodograđevnom halom visine 12 metara s mosnom dizalicom nosivosti 5 t.

Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952
Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952.

1961. godina – U brodogradilištu počinje raditi tvornica vijaka, matica i podložnih pločica od mjedi i čelika.

1964. godina – Uz brodogradilište je otvorena marina za prihvat jahti u zimskim mjesecima.

1970. godina – Brodogradilište je osposobljeno za popravak, rekonstrukciju i gradnju čeličnih i aluminijskih plovnih objekata. Primjenjuju se nove tehnologije gradnje pomoću vodootpornih ljepila i slojevite (lamelirane) izvedbe, a nastavlja se i gradnja drvenih brodova.

1976. godina: Izgrađena je jahta Jadranka, duljine 35 m, istisnine 130 t i brzine 28 čvora.

Završni radovi na jahti Jadranka 1976
Završni radovi na jahti Jadranka 1976. u remontnoj hali brodogradilišta Punat

1980. godina: Sa 180 zaposlenih brodogradilište Punat postaje najveće brodogradilište drvenih brodova u Hrvatskoj.

1994. godina: Brodogradilište je privatizirano.

2001. godina: Većinski vlasnik brodogradilišta Punat postaje Marina Punat.

2022. godina: U brodogradilištu Punat rade se remonti svih vrsta radnih plovila kao i plovila za razonodu i luksuznih jahti do 50 metara dužine. Grade se novi bazeni za travel liftove. U 2023. godini planira se da će početi s radom 500-tonski travel lift, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj investicijski ciklus teži više od 50 milijuna kuna.

Brodogradilište Punat hala 2022. godine
Remontna hala brodogradilišta Punat danas može primiti radne brodove, plovila i jahte do 50 metara duljine
Naslovnica monografije 100 godina Brodogradilišta Punat

Izvor fotografija: Brodogradilište Punat

Novo

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

Godišnje u hrvatski Jadran dospije 3000 tona otpada, a ukloni se samo 500

Zbog boljeg praćenja i koordinacije akcija čišćenja morskog otpada...

ODRŽIVA MARIKULTURA: Orade i brancini na hrani od ličinki crne vojničke muhe imaju veće filete

Morska riba kao zdrava namirnica sve je traženija, a to predstavlja prijetnju za prelov divlje ribe i narušavanje ekološkog sustava u moru. Održivi odgovor...

Treba li svaka uvala luku: Pretvaramo li Jadransko more u niskobudžetnu megamarinu?

„More više nije tišina, nije odmor, nije prostor za život. Ono postaje buka, propeleri, izletnički brodovi, zagađenje, smeće... a ono što boli najviše -...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija po 19. put oduševio je brojne posjetitelje koji su uživali u raznovrsnim doživljajima rovinjske i...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.