Aktualno

Katastrofalne promjene u dubokim vodama Južnog Jadrana: More je toplije, slanije i rjeđe nego ikad

Katastrofalne kiše proteklog četvrtka pogodile su Krk, Novi Vinodolski,...

NAJBOLJE MARINE U HRVATSKOJ: Zlatno sidro Nautičke patrole za 2024. godinu osvojila je Marina Martinis Marchi

U predsezoni, sezoni i posezoni 2024 glasovima nautičara Marina...

Jedriličarski spektakl Ocean Race Europe 2025 dolazi u Jadransko more

Od 10. 8. do 21.10. 2025. održava se regata...

SHARK 38: Prva hrvatska pneumatska jahta

Shark 38 je luksuzno opremljen „čamac na napuhavanje s kabinom za spavanje, s kupaonicom i kuhinjom“.

Uz Grginićeve jahte Mirakul, na Zagrebačkom sajmu nautike izložen je bio i njihov veliki gumenjak Shark 38. Na portalu Grginićevih jahti stoji da je Shark 38 luksuzno opremljen „čamac na napuhavanje s kabinom za spavanje, s kupaonicom i kuhinjom“. Dug je od vrha prove do zadnjeg centimetra krme 11,07 m, unutarnja dužina mu je 9,73 m, a širina 3,47 m. Gaz je 0,70 m, ima spremnik goriva kapaciteta 400 litara i spremnik vode kapaciteta 100 litara. Bez motora teži dvije i pol tone. Minimalna snaga motora mu je 1 x 200 konjskih snaga, a maksimalna 2 x 350 konjskih snaga. U njemu ima mjesta za 12 osoba i kategorizacija mu je – B (offshore). Cijena cca 180.000 eura.

Grginićev Shark 38 na Sajmu nautike u Zagrebu 2023 Snimio Mladen Gerovac
Grginićev Shark 38 na Zagrebačkom sajmu nautike 2023 / Snimio: Mladen Gerovac

Talijanska kultura gumenjaka – Solemar Oceanic 44

Inače, domovina takvih „gumenih jahti“ je Italija. To je zemlja gumenjaka, gdje je gommon najmasovnije plovilo i pravo božanstvo s milijun sljedbenika u posebnim „gommone organizzazione“, sa specijaliziranim novinama i časopisima. Na nekad najpopularnijem europskom sajmu nautike Salone Nautico Genova, bilo je redovno izloženo nekoliko takvih velikih luksuznih „gumenih jahti“. U tome je prednjačio Solemar sa svojim modelima Cabin i Oceanic.

Doduše, prije 5-6 godina, baš ovdje na Zagrebačkom sajmu nautike imali smo prigodu vidjeti Solemar Oceanic 44. Bila je to jahta koja je u standardnoj opremi imala tikovinu, generator, plotter, dva hladnjaka, LCD televizor, tuš na krmi, pomoćni čamac… Ta „gumena jahta“ bila je nešto duža od 13 metara i široka čak 4,24 m, s prostranom vlasničkom kabinom u pramcu i dvije odvojene kabine u krmi, sa središnjim kuhinjskim blokom i toaletom. U kuhinji: sudoper, štednjak i hladnjak. Stol se u salonu spuštanjem pretvarao u tapecirani ležaj. LCD televizor, tikovina na palubi i u kabinama, u kokpitu sudoper i hladnjak kapaciteta 42 litre, tuš na krmi, 300- litreni tank otpadnih voda, Imao je električni winch za sidro, pomoćni čamac dug dva metra u spremištu, generator, VHF stanicu, dubinomjer i plotter Furuno, Pokretala su ga dva Cummins MerCruiser Diesel QSD Common rail motora, svaki po 320 konja. U spremnik goriva stalo je 1000 litara, a u spremnik vode 500 litara. Sve je to težilo gotovo devet tona. Tadašnja cijena mu je 385.000 eura, bez PDV-a.

Sve dosad u Hrvatskoj talijanska kultura “gommona“ nije uzela toliko maha. Jer se kod nas gumenjaci koriste kao najpraktičnija plovila za obilazak plaža, vuču skijaša i ostale oblike ljetne zabave, kao pomoćni čamci za brodice i jahte, kao interventni čamci za vojsku, policiju, obalnu stražu…

Ali evo stižu i vremena pneumatskih krstaša, a upravo će vrijeme pokazati hoće li u Hrvatskoj postati „in“.

FOTOGALERIJA SHARK 38

Novo

Katastrofalne promjene u dubokim vodama Južnog Jadrana: More je toplije, slanije i rjeđe nego ikad

Katastrofalne kiše proteklog četvrtka pogodile su Krk, Novi Vinodolski,...

NAJBOLJE MARINE U HRVATSKOJ: Zlatno sidro Nautičke patrole za 2024. godinu osvojila je Marina Martinis Marchi

U predsezoni, sezoni i posezoni 2024 glasovima nautičara Marina...

Jedriličarski spektakl Ocean Race Europe 2025 dolazi u Jadransko more

Od 10. 8. do 21.10. 2025. održava se regata...

VIS: U tijeku su prijave za plivački maraton kroz višku valu 15. 8. 2025.

Plivački maraton rutom od 2,2 kilometra rutom dugom 2200...

Treba li svaka uvala luku: Pretvaramo li Jadransko more u niskobudžetnu megamarinu?

„More više nije tišina, nije odmor, nije prostor za život. Ono postaje buka, propeleri, izletnički brodovi, zagađenje, smeće... a ono što boli najviše -...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija po 19. put oduševio je brojne posjetitelje koji su uživali u raznovrsnim doživljajima rovinjske i...

Tartana promovira hrvatsku maritimnu baštinu u Nici

U sklopu Treće konferencije UN-a o oceanima (UNOC3), koja se održava do 13. lipnja u Nici predstavlja se i hrvatska maritimna baština s tradicijskim...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.