Aktualno

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

SHARK 38: Prva hrvatska pneumatska jahta

Shark 38 je luksuzno opremljen „čamac na napuhavanje s kabinom za spavanje, s kupaonicom i kuhinjom“.

Uz Grginićeve jahte Mirakul, na Zagrebačkom sajmu nautike izložen je bio i njihov veliki gumenjak Shark 38. Na portalu Grginićevih jahti stoji da je Shark 38 luksuzno opremljen „čamac na napuhavanje s kabinom za spavanje, s kupaonicom i kuhinjom“. Dug je od vrha prove do zadnjeg centimetra krme 11,07 m, unutarnja dužina mu je 9,73 m, a širina 3,47 m. Gaz je 0,70 m, ima spremnik goriva kapaciteta 400 litara i spremnik vode kapaciteta 100 litara. Bez motora teži dvije i pol tone. Minimalna snaga motora mu je 1 x 200 konjskih snaga, a maksimalna 2 x 350 konjskih snaga. U njemu ima mjesta za 12 osoba i kategorizacija mu je – B (offshore). Cijena cca 180.000 eura.

Grginićev Shark 38 na Sajmu nautike u Zagrebu 2023 Snimio Mladen Gerovac
Grginićev Shark 38 na Zagrebačkom sajmu nautike 2023 / Snimio: Mladen Gerovac

Talijanska kultura gumenjaka – Solemar Oceanic 44

Inače, domovina takvih „gumenih jahti“ je Italija. To je zemlja gumenjaka, gdje je gommon najmasovnije plovilo i pravo božanstvo s milijun sljedbenika u posebnim „gommone organizzazione“, sa specijaliziranim novinama i časopisima. Na nekad najpopularnijem europskom sajmu nautike Salone Nautico Genova, bilo je redovno izloženo nekoliko takvih velikih luksuznih „gumenih jahti“. U tome je prednjačio Solemar sa svojim modelima Cabin i Oceanic.

Doduše, prije 5-6 godina, baš ovdje na Zagrebačkom sajmu nautike imali smo prigodu vidjeti Solemar Oceanic 44. Bila je to jahta koja je u standardnoj opremi imala tikovinu, generator, plotter, dva hladnjaka, LCD televizor, tuš na krmi, pomoćni čamac… Ta „gumena jahta“ bila je nešto duža od 13 metara i široka čak 4,24 m, s prostranom vlasničkom kabinom u pramcu i dvije odvojene kabine u krmi, sa središnjim kuhinjskim blokom i toaletom. U kuhinji: sudoper, štednjak i hladnjak. Stol se u salonu spuštanjem pretvarao u tapecirani ležaj. LCD televizor, tikovina na palubi i u kabinama, u kokpitu sudoper i hladnjak kapaciteta 42 litre, tuš na krmi, 300- litreni tank otpadnih voda, Imao je električni winch za sidro, pomoćni čamac dug dva metra u spremištu, generator, VHF stanicu, dubinomjer i plotter Furuno, Pokretala su ga dva Cummins MerCruiser Diesel QSD Common rail motora, svaki po 320 konja. U spremnik goriva stalo je 1000 litara, a u spremnik vode 500 litara. Sve je to težilo gotovo devet tona. Tadašnja cijena mu je 385.000 eura, bez PDV-a.

Sve dosad u Hrvatskoj talijanska kultura “gommona“ nije uzela toliko maha. Jer se kod nas gumenjaci koriste kao najpraktičnija plovila za obilazak plaža, vuču skijaša i ostale oblike ljetne zabave, kao pomoćni čamci za brodice i jahte, kao interventni čamci za vojsku, policiju, obalnu stražu…

Ali evo stižu i vremena pneumatskih krstaša, a upravo će vrijeme pokazati hoće li u Hrvatskoj postati „in“.

FOTOGALERIJA SHARK 38

Novo

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

Godišnje u hrvatski Jadran dospije 3000 tona otpada, a ukloni se samo 500

Zbog boljeg praćenja i koordinacije akcija čišćenja morskog otpada...

ODRŽIVA MARIKULTURA: Orade i brancini na hrani od ličinki crne vojničke muhe imaju veće filete

Morska riba kao zdrava namirnica sve je traženija, a to predstavlja prijetnju za prelov divlje ribe i narušavanje ekološkog sustava u moru. Održivi odgovor...

Treba li svaka uvala luku: Pretvaramo li Jadransko more u niskobudžetnu megamarinu?

„More više nije tišina, nije odmor, nije prostor za život. Ono postaje buka, propeleri, izletnički brodovi, zagađenje, smeće... a ono što boli najviše -...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija po 19. put oduševio je brojne posjetitelje koji su uživali u raznovrsnim doživljajima rovinjske i...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.