Aktualno

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

MONACHUS 45: Prvi hrvatski retro lobster

Radi se o stilskim jahtama visokog standarda koje su u cijelosti djelo hrvatskih projektanata i graditelja

U kolovozu će zaploviti prvi hrvatski retro lobster. Bit će to 14-metarski Monachus 45 Pharos, djelo splitske tvrtke Monachus brodogradnja čiji je vlasnik i direktor Hari Tabak, a projektant Srđan Đaković. Hari Tabak je iskusni nautički djelatnik u iznajmljivanju, održavanju i prodaji brodova, a Srđan Đaković jedan od naših najdarovitijih i najplodnijih naval-arhitekata nove generacije.

Brodogradilišna hala u Muću

Pripreme su počele prije četiri godine, Tabak je osnovao brodogradilište i sagradio halu u Muću, i u suradnji sa Đakovićem Monachus je rođen. Radi se od dva modela istog lobstera – Pharos i Explorer. Monachus 45 Pharos se od modela Explorer razlikuje ponajprije po obliku kabine, Explorer ima sjevernjački oblik vjetrobrana, nagnutog prema naprijed.

Monachus Pharos

Objasnimo odmah da ime tvrtke i broda dolazi od latinskog naziva za našu morsku sredozemnu medvjedicu, koja je i svojevrsni zaštitni znak tvrtke. Kao što je medvjedica ekskluzivna zvjerka, tako bi i ova jahta trebala biti ekskluzivni primjerak u svom rodu – lobsterima. Dakle, riječ je ne o klasiku već o retro lobsteru, vlasničkoj jahti najvišeg standarda, za istančane ljubitelje lijepih brodova, mora i plovidbe, kojim je ujedno stalo do maksimalne udobnosti i luksuza sa stilom. Ali i o brodu koji zadovoljava najviše standarde sigurnosti i maritimnih osobina. I od toga je projektant i krenuo: duboki V profil sa 19 stupnjeva nagiba na krmenom zrcalu, s dvije uzdužne strujnice i na to je nadogradio meke, elegantne linije evergreen jahte.

Ništa ovdje nije i ne smije biti opterećujuće – paluba i prolazi su otvoreni za kretanje, kokpit i salon čine jednu cjelinu, kuhinja je nešto niže smještena, ne vidi se iz salona, ali je otvorena, pa omogućuje neposrednu komunikaciju, obje spavaonice, i vlasnička i gostinjaska, imaju vlastitu prostranu kupaonicu…

Monachus 45 salon
Monachus 45 salon

Najveća brzina 34 čvora

U standardnoj verziji jahtu pokreću dva Cumminsa od po 380 konjskih snaga, koja treba omogućiti najveću brzinu od 34 čvora i brzinu krstarenja od 28 čvorova. Spremnici za gorivo od 1200 litara trebali bi biti dostatni da pri maksimalnoj brzini s jednim punjenjem spremnika preplovi 270 nautičkih milja, a pri krstarećoj 320 nM. S jačim motorima – 2 x Cummins 425 KS doseg s maksimalnom brzinom je 270, a s putnom 250 milja. Cijena standardno opremljenog Monachus Pharosa, dakle sa Cumminsima od po 380 konja je 3.200.000 kuna bez PDV-a. No, moguće su i druge opcije motora, i uređenje interijera prema željama naručitalja, pa i “zlatne špine”, kažu brodograditelji.

Dakle, prvi Pharos dotaknut će more za mjesec dana u Splitu. Model Explorer pričekat će studeni. A u međuvremenu – kaže direktor i vlasnik Hari Tabak, 27. rujna održat ćemo svečanu promociju u Splitu, u Vili Dalmacija.

Koliko predviđaju da će godišnje proizvesti brodova?

– Iz hale u Muću godišnje može izaći oko 40 brodova. Sada još to ne možemo, tek smo počeli, ali za nekoliko godina nadam se da ćemo doseći taj broj, kaže Hari Tabak.

I na kraju, vlasnik je najavio da će dio prihoda od prodaje svakog broda odvojiti za zaštitu sredozemna medvjedice za koju se dugo vjerovalo da je posve istrijebljena, ali se je u posljednje vrijeme ipak može susresti u Jadranu. A oni koji žive na moru i od mora skloni su vjerovati i tome da ako s broda spaze morsku medvjedicu da će im to donijeti blagoslov i sretnu plovidbu.

KARAKTERISTIKE

  • Dužina preko svega 13.85 m
  • Dužina trupa 13.80 m
  • Vodena linija pod punim opterećenjem 12.06 m
  • Maksimalna širina 4.20 m
  • Gaz s propelerima pod punim opterećenjem 0.95 m
  • Istinina prazan 11.4 t
  • Istisnina nakrcan 12.8 t
  • Spremnici goriva 1200 l
  • Spremnici vode 600 l
  • Maksimalni broj osoba 10

Motori

  • Standardna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 380 KS
  • Dodatna opcija 2 x Cummins QSB 5.9 – 425 KS
  • Cijena bez PDV-a 3.200.000 kuna

Podaci za transport

  • Ukupna visina od kobilice do vrha jarbola 4.95 m
  • Minimalna transportna visina 3.97 m
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt
Monachus 45 tlocrt

Piše: Mladen Gerovac

Ilustracije layouta: Monachus

Novo

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

Godišnje u hrvatski Jadran dospije 3000 tona otpada, a ukloni se samo 500

Zbog boljeg praćenja i koordinacije akcija čišćenja morskog otpada...

Salone nautico Venezia 28. 5.- 5. 6: Devet dana grandioznog nautičkog sajma u Veneciji

U subotu 28. svibnja počinje nautički sajam u Veneciji - Salone nautico Venezia 2022. Trajat će punih devet dana - do nedjelje 5. lipnja....

Rose Island Lobster 49: Luksuzna talijanska verzija američkog klasika za lov na jastoge

Krajem 90-tih godina 20. stoljeća brodogradilište Rose Island osnovao je inženjer Fabio Rosa sa ciljem projektiranja i gradnje jahti po uzoru na brodove za...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.