Aktualno

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske...

Sidž – sajam tradicionalnih proizvoda i janjetine, Slano, 2. 8. 2022.

Sidž (ili Siđ) je tradicionalni sajam u Slanom, u...

Branje cvijeta soli u Solani Pag

Jutra u poljima Solane Pag novost je u ljetnoj...

Žicova monografija o 100. godišnjici brodogradlišita Punat “Tradicija za budućnost”

Monografiju "Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat" možete preuzeti na linku ovdje:

Danas brodogradilište Punat, iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom se skromno obilježena obljetnica održava se u velikoj remontnoj hali Brodogradilišta Punat koje je počelo kao mali otočni graditelj drvenih brodova 1922. godine, da bi se iz brodograditeljstva razvila današnja Marina Punat Grupa u kojoj dominira marina Punat, a brodogradilište je njen servisno-remontni pogon.

Uz veliku obljetnicu pokretač Marina Punat grupe, ujedno bivši direktor brodogradilišta Punat kao i marine Punat Dragutin Žic predstavlja monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat”. To mu je druga monografija, nakon što je 2014. godine objavio monografiju “Marina Punat grupa: Prvih 50 godina”.

Monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat” možete preuzeti na linku ovdje:

https://webcam.marina-punat.hr/2022-Brodogradiliste-Punat.pdf

Glavne točke na stoljetnoj lenti brodogradilišta Punat:

1922. godina: Nikola Zorić (1897–1981) koji je pokrenuo brodogradilište s s11 radnika, na površini od 1654 m2 s dva navozima. Gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bile su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte.

1945. godine: Nakon rata popravljena je šteta koju je brodogradilištu nanijelo višekratno bombardiranje i odmah je prošireno. Nastavljena je tradicija drvene gradnje.

Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine
Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine

1947. – 1963. godine: U brodogradilištu Punat je izgrađeno 78 različitih drvenih brodova, a brodogradilište je prošireno novim skladištima, opremnom obalom i gatovima, energetskim postrojenjima te mehaničarskom, električkarskom, bravarskom, drvodjeljskom, ličilačkom i staklarskom radionicom, radionicom za plastificiranje i brodograđevnom halom visine 12 metara s mosnom dizalicom nosivosti 5 t

Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952
Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952

1961. godine – U brodogradilištu počinje raditi tvornica vijaka, matica i podložnih pločica od mjedi i čelika.

1964. godine – Uz brodogradilište je otvorena marina za prihvat jahti u zimskim mjesecima.

1970. godine – Brodogradilište je osposobljeno za popravak, rekonstrukciju i gradnju čeličnih i aluminijskih plovnih objekata. Primjenjuju se nove tehnologije gradnje pomoću vodootpornih ljepila i slojevite (lamelirane) izvedbe, a nastavlja se i gradnja drvenih brodova.

1976. godine: Izgrađena je jahta Jadranka, duljine 35 m, istisnine 130 t i brzine 28 čovora.

Završni radovi na jahti Jadranka 1976
Završni radovi na jahti Jadranka 1976. u remontnoj hali brodogradilišta Punat

1980. godine: Sa 180 zaposlenih brodogradilište Punat postaje najveće brodogradilište drvenih brodova u Hrvatskoj.

1994. godine: Brodogradilište je privatizirano.

2001. godine: Većinski vlasnik brodogradilišta Punat postaje Marina Punat.

2022. godine: U brodogradilištu Punat radi se remonti svih vrsta radnih plovila kao i plovila za razonodu i luksuznih jahti do 50 metara dužine. Grade se novi bazeni za travel liftove. U 2023. godini planira se da će početi s radom 500-tonski travel lift, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj investicijski ciklus teži više od 50 milijuna kuna.

Brodogradilište Punat hala 2022. godine
Remontna hala brodogradilišta Punat danas može primiti radne brodove, plovila i jahte do 50 metara duljine
Naslovnica monografije 100 godina Brodogradilišta Punat

Izvor fotografija: Brodogradilište Punat

Novo

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske...

Sidž – sajam tradicionalnih proizvoda i janjetine, Slano, 2. 8. 2022.

Sidž (ili Siđ) je tradicionalni sajam u Slanom, u...

Branje cvijeta soli u Solani Pag

Jutra u poljima Solane Pag novost je u ljetnoj...

Ribarski dani u Baškoj na Krku, 5.- 7.8.2022.

Prvog vikenda u kolovozu već tradicionalno se u Baškoj...

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske unije brod za nadzor zaštićenih područja ekološke mreže Natura 2000.  Radi se o brodu Rab...

Nagrađeni film s tri priče iz Bola na Braču: O Zmajevoj špilji, o dominikanskom samostanu i o Galeriji Branislava Deškovića

Čestitamo Turističkoj zajednici Bola na Braču na Zlatnom medvjedu - nagradi koju su osvojili na prestižnom natjecanju turističkog filma i multimedije The Golden City...

Bespovratnih 930 milijuna kuna za razvoj turizma u okviru NPOO: UPUTE ZA PRIJAVITELJE

Ministarstvo turizma i sporta 19. svibnja 2022. je započelo proces e-savjetovanja sa zainteresiranom javnošću za Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava – C1.6. R1-I1 –...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here