Aktualno

Indijska smeđa alga udomaćila se oko Komiže, struje je sad nose prema Šolti i Kornatima

Znanstvenici iz splitskog Instituta za oceanografiju i ribarstvo ponovo...

KRK: Sajam tradicije, povijesti i glazbe Lovrečeva, 8-10. 8. 2025.

Krčki sajam – Lovrečeva i ove godine donosi bogat trodnevni...

Ribarske priče: Niti zime niti ribe u Jadranu više nisu kao što su bile

Sredozemno more, a s njim i Jadran, zagrijava se...

Žicova monografija o 100. godišnjici brodogradilišta Punat “Tradicija za budućnost”

Monografiju "Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat" možete preuzeti na linku ovdje:

Danas brodogradilište Punat iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom je skromno obilježena obljetnica održana je u velikoj remontnoj hali Brodogradilišta Punat koje je počelo kao mali otočni graditelj drvenih brodova 1922. godine, da bi se iz brodograditeljstva razvila današnja Marina Punat Grupa u kojoj dominira marina Punat, a brodogradilište je njen servisno-remontni pogon.

Uz veliku obljetnicu pokretač Marina Punat Grupe, ujedno bivši direktor brodogradilišta Punat kao i marine Punat Dragutin Žic predstavlja monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat”. To mu je druga monografija, nakon što je 2014. godine objavio monografiju “Marina Punat Grupa: Prvih 50 godina”.

Monografiju “Tradicija za budućnost: 100 godina brodogradilišta Punat” možete preuzeti na linku ovdje:

https://webcam.marina-punat.hr/2022-Brodogradiliste-Punat.pdf

Glavne točke na stoljetnoj lenti brodogradilišta Punat:

1922. godina: Nikola Zorić (1897–1981) je pokrenuo brodogradilište s 11 radnika, na površini od 1654 m2 s dva navoza. Gradili su se najčešće drveni motorni jedrenjaci do 350 t nosivosti. Bile su to tragete, leuti, brodovi za teret, ribarice i jahte.

1945. godina: Nakon rata popravljena je šteta koju je brodogradilištu nanijelo višekratno bombardiranje i odmah je prošireno. Nastavljena je tradicija drvene gradnje.

Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine
Brodogradilište drvenih brodova Punat 1947. godine

1947. – 1963. godina: U brodogradilištu Punat je izgrađeno 78 različitih drvenih brodova, a brodogradilište je prošireno novim skladištima, opremnom obalom i gatovima, energetskim postrojenjima te mehaničarskom, električkarskom, bravarskom, drvodjeljskom, ličilačkom i staklarskom radionicom, radionicom za plastificiranje i brodograđevnom halom visine 12 metara s mosnom dizalicom nosivosti 5 t.

Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952
Gradnja drvenog broda u brodogradilištu Punat 1952.

1961. godina – U brodogradilištu počinje raditi tvornica vijaka, matica i podložnih pločica od mjedi i čelika.

1964. godina – Uz brodogradilište je otvorena marina za prihvat jahti u zimskim mjesecima.

1970. godina – Brodogradilište je osposobljeno za popravak, rekonstrukciju i gradnju čeličnih i aluminijskih plovnih objekata. Primjenjuju se nove tehnologije gradnje pomoću vodootpornih ljepila i slojevite (lamelirane) izvedbe, a nastavlja se i gradnja drvenih brodova.

1976. godina: Izgrađena je jahta Jadranka, duljine 35 m, istisnine 130 t i brzine 28 čvora.

Završni radovi na jahti Jadranka 1976
Završni radovi na jahti Jadranka 1976. u remontnoj hali brodogradilišta Punat

1980. godina: Sa 180 zaposlenih brodogradilište Punat postaje najveće brodogradilište drvenih brodova u Hrvatskoj.

1994. godina: Brodogradilište je privatizirano.

2001. godina: Većinski vlasnik brodogradilišta Punat postaje Marina Punat.

2022. godina: U brodogradilištu Punat rade se remonti svih vrsta radnih plovila kao i plovila za razonodu i luksuznih jahti do 50 metara dužine. Grade se novi bazeni za travel liftove. U 2023. godini planira se da će početi s radom 500-tonski travel lift, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj investicijski ciklus teži više od 50 milijuna kuna.

Brodogradilište Punat hala 2022. godine
Remontna hala brodogradilišta Punat danas može primiti radne brodove, plovila i jahte do 50 metara duljine
Naslovnica monografije 100 godina Brodogradilišta Punat

Izvor fotografija: Brodogradilište Punat

Novo

Indijska smeđa alga udomaćila se oko Komiže, struje je sad nose prema Šolti i Kornatima

Znanstvenici iz splitskog Instituta za oceanografiju i ribarstvo ponovo...

KRK: Sajam tradicije, povijesti i glazbe Lovrečeva, 8-10. 8. 2025.

Krčki sajam – Lovrečeva i ove godine donosi bogat trodnevni...

Ribarske priče: Niti zime niti ribe u Jadranu više nisu kao što su bile

Sredozemno more, a s njim i Jadran, zagrijava se...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija po 19. put oduševio je brojne posjetitelje koji su uživali u raznovrsnim doživljajima rovinjske i...

Tartana promovira hrvatsku maritimnu baštinu u Nici

U sklopu Treće konferencije UN-a o oceanima (UNOC3), koja se održava do 13. lipnja u Nici predstavlja se i hrvatska maritimna baština s tradicijskim...

Upozorenje svjetske organizacije za zaštitu prirode: „Hitno zabranite sidrenje na livadama morske cvjetnice – posidonije!“

Već smo više puta pisali o štetnosti sidrenja nautičara u jadranskim uvalama čime se uništavaju livade morske cvjetnice posidonije i potrebi postavljanja bova...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.