Aktualno

24. Biograd Boat Show: Veći nego ikad

Kroz protekle 23 godine biogradski nautički sajam izrastao je...

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske...

Sidž – sajam tradicionalnih proizvoda i janjetine, Slano, 2. 8. 2022.

Sidž (ili Siđ) je tradicionalni sajam u Slanom, u...

EKSKLUZIVNO Franjo Pašalić dizajnirao i predstavio svoju prvu mega jahtu

Vlasnik marina Frapa u Rogoznici i Dubrovniku, kao dizajner i kreator, pokreće s fascinantnom super luksuznom jahtom Domenika prvi hrvatski lanac i brend mega jahti Dolphin * POGLEDAJTE RASKOŠNU FOTOGALERIJU

Marina Frapa, Rogoznica. Prema ocjeni nautičara naj- marina po svim kriterijima. Ne samo u Jadranu, već i u Mediteranu. Šire od toga nećemo zaključivati. Možemo samo konstatirati da su joj upravo superlativi nautičara sa svih strana svijeta u proteklih dvadesetak godina donijeli višestruka vrhunska priznanja. I domaća i svjetska. I da su joj upravo nautičari u novinarskim anketama priskrbili još jedno izuzetno priznanje. Marina Frapa jedina je hrvatska “one stop marine”. Što će reći: kada jednom ovdje vežeš brod ne trebaš ići nikuda dalje. Ovdje ćeš naći sve što ti treba. I za sebe i za brod. I za zabavu, i za sport. I za sve ukuse. I danju i noću …

Prva Pašalićeva mega jahta Domenika
Prva Pašalićeva mega jahta Domenika

Jedina one stop marina u Hrvatskoj

Frapa ima vezove visokog nautičkog standarda. I pumpu za gorivo i punionicu za električne automobile. Ovdje možete iznajmiti i auto i brod. I kupiti jahtu. U sklopu marine su hotel, kongresna dvorana, bazen s pull barom, cabare i night club, skvoš teren, dvorana za kuglanje, nautički i ostali dućani, frizeraj, salon za masažu … Ugostiteljstvo čine poznati restoran Ancora, Captain‘s club, sushi bar, picerija … Ovdje rade vrhunski kuhari. Čitava marina je koncipirana kao umjetnička galerija s izložbama slika i skulptura. S knjižnicom gdje ćete naći izdanja na svom jeziku. Neprekidno se održavaju brojna događanja: Opera pod zvijezdama, Piano night, Showdance, izbor Miss Adriatica, regata Frapa Business cup, big game fishing turnir – Marina Frapa Tuna Fever, pa sve do uživanja u domaćem bučnom i koloritnom turniru u boćanju. U Marini Frapa možete se i vjenčati, i organizirati nautičku ambijentalnu svadbu. Kum vam može biti kapetan marine … Tvorac i pokretač svega ovoga – od ideje, koncepcije i gradnje do zadnjeg detalja i svih sadržaja njen je vlasnik Franjo Pašalić.

Ovih smo dana ponovo posjetili Frapu na poziv Franje Pašalića da nam predstavi super jahtu koju potpisuje kao dizajner i koja je prije nekoliko dana napokon stigla iz brodogradilišta u Turskoj. Upravo ta jahta je, prema zamisli i namjeri Franje Pašalića, i prvijenac u stvaranju prvog hrvatskog brenda mega jahti. Prve takve linije elitnih super luksuznih plovila u povijesti hrvatske nautike i pleasure brodogradnje. Pašalić je liniju nazvao Dolphin.

Pramac sa statuom dupina i prodornim bulbom
Pramac sa statuom dupina i prodornim bulbom

Dupin u skoku i prodorna prova

Kada kroz nekoliko desetljeća prođeš tolike sajmove brodova širom svijeta, kada si vidio i opisao tolike luksuzne jahte u kategoriji od 30 do 40 metara, sa svim mogućim funkcionalnim i estetskim rješenjima dizajnera, arhitekata, graditelja i “morskim željama” vlasnika, vjeruješ da si već vidio sve. I da te više ništa ne može iznenaditi, a kamoli oduševiti. Ali na ovako nešto, priznajmo to odmah, nismo bili pripremljeni.

Jahta se zove Domenika. Pet je dana plovila iz brodogradilišta u Turskoj do Rogoznice. I evo je sad ovdje, vezane bokom na gatu najbližem srcu marine. Kamo već spadaju i luksuzne jahte najimućnijih gostiju Frape.

Domenika je lijep i elegantni brod od 37 metara s visokim nadgrađem na tri palube. Sustav antena komunikacijskih i navigacijskih uređaja na vrhu broda prvi su nagovještaj njegove moći. Pratimo brod gatom od krme do pramca. Pogled gore na pramac – i prva posebnost. Povrh ograde blista impozantna statua dupina. U onom njegovom prelijepom skoku. Uvijek nas oduševi pojava tog neodoljivog šarmera mora. Pogotovo kada nam u plovidbi svojim vitkim trupom, mudrim okom, vragolastim smiješkom i skokom onako zaigrano prati provu broda. A ovaj ovdje dupin na provi neodoljivo priziva baš takva sjećanja. I ovaj prati provu, “vuče” brod prema pučini, prema novim morima i dalekim obalama.

A onda pogled dolje i novo iznenađenje. Bulb! To je onaj istaknuti donji dio pramca koji pomaže velikom brodu da se lakše nosi s teškim morem. Obično je kuglast i ružan. Ovaj nije takav. Izdužen je, šiljat i lijep. Ne djeluje tupasto i obrambeno, već napadački borbeno. I u moru prigušeno bljeska plemenitim sjajem … Ideja je to Pašalićeva. U brodogradilištu su ju isprva teško prihvatili. A svrha ovakvog oblika sasvim je jasna: efikasni proboj kroz val, dodatna stabilnost, upravljivost, snaga, brzina. Umjesto klasičnog bulba koji se moru opire pa ga ono potapa i svladava.

Oba provena detalja, i dupin i bulb, kao da šalju poruku cijeloga broda: ovdje su združeni ljepota, moć i mogućnost najveće ugode u življenju na brodu, užitka u plovidbi i čarima mora. Zatamnjena stakla neobično velikih prozora cijelom brodu daju štih ekskluzivnosti, ali i tajnovite intrigantnosti, jer je očito da njegove žitelje čuvaju u potpunoj privatnosti. Što se krije u nutrini ove mega jahte? Imamo najkompetentnijeg vodiča i tumača. Njenog spiritus movensa i kreatora “do zadnje vide” – Franju Pašalića.

Brodski salon u punom sjaju
Brodski salon u punom sjaju

Fascinatan salon broda

Krećemo na brod pokretnim stubama na glavnu palubu – na main deck, do natkrivenog prostora za boravak na krmi. Na podu je tikovina, u sredini je dugačak stol dojmljiva dizajna. Prate ga duga bijela tapecirana sofa i četiri nasuprotne udobne tapecirane stolice s naslonom i rukohvatom. Ploha stola napravljena je u slikovitoj kombinaciji drva topole i epoksi smole. Stol počiva na dva moćna inox nosača koji omogućuju da se snizi kako bi poslužio dvostrukoj svrsi: kao mjesto za objed ili marendu uz more na svježem zraku ili kao mjesto za užitak uz kavu i piće na otvorenom.

Odavde nam se nudi nekoliko mogućnosti kamo dalje. Postraničnim stubama možemo se spustiti dolje na krmenu platformu i tamošnji beach bar. Možemo se stubama uspeti na gornju palubu – na sun deck i dalje sasvim gore na fly bridge. Ili kroz vrata na velikoj zatamnjenoj staklenoj stijeni ući u brod. Naš vodič rješava dilemu pa ukucava šifru kojom se velika staklena klizna vrata otvaraju. I pred nama se ukazuje velebni fascinantan prizor. Brodski salon. Širine preko cijeloga broda i visine preko dva metra. Doslovce se kupa u bogatstvu dnevnog svjetla koje dolazi kroz veliku staklenu stijenu na krmi odakle smo došli, i kroz četiri obostrana velika panoramska prozora. Možemo zamisliti kakav je to doživljaj u plovidbi, kada je brod okružen morem.

Slijeva je udobna sjedeća garnitura s velikom tapeciranom sofom, mnoštvom jastuka i dva naslonjača te niskim stolom također s pločom od topole i epoksija, na moćnim inox nosačima. Nasuprot je bar s dugačkim šankom i tri barske stolice na osebujno dizajniranom inoxu od kojeg su napravljeni i naslon i oslonac za noge. U sredini salona je veliki etilenski kamin sa živom vatrom. Iz njegove pozadine daljinskim upravljačem pojavljuje se golemi LCD ekran.

Boje poda, stropa, zidova i namještaja savršeno su složene u ugodnim tonovima – od suptilnih nijansi bijele do prirodne boje drva poda i dijelova namještaja. Sličnog ugodnog smeđeg tona je i stropna obloga. Dojam veličine i prozračnosti pojačavaju i smisleno postavljena ogledala.

Blagovaonicom dominiraju stol s drvom topole u epoksiju i prirodni vitraj od oniksa
Blagovaonicom dominiraju stol s drvom topole u epoksiju i prirodni vitraj od oniksa

Čarolija svjetla, oniksa i zlata

A onda odjednom fascinantni prizor postaje čarolija. Naš je vodič daljincem upalio rasvjetu. Ne stane sve u jedan pogled. U trenutnoj spoznaji ne pomaže ni utreniranost analitičkog uma. U zidne stjenke uklopljene su prozirne ploče oniksa kroz koje prosijava svjetlo sukladno bojama cijelog interijera. Unatoč veličini prostora nigdje nema praznih ploha. Ako to nije prosvijetljeni oniks, onda su to pravokutna ogledala oivičena svjetlosnim nizom i skladno raspoređene stropne led lampe. Na podovima je diskretna rasvjeta koja prati linije namještaja, te pravokutnici oivičeni svijetlom, dekorativnim umetcima granita, pozlaćenim nitima i trakama. Rasvjeta je maestralno riješena s mnoštvom led svjetala – stropnih, podnih, zidnih, stilski oblikovanih, nikad nametljivo direktnih, već zasjenjenih, ugodnih, diskretnih. Cijeli prostor osvaja zadivljujućim otmjenim glamurom.

U drugom dijelu salona iza kamina, iza LCD ekrana otkrivamo blagovaonicu. Veliki stol i deset stilskih stolica s naslonom i rukohvatom. I ova ploča stola je od topole i epoksija, kao i onog na krmi, kao i onog uz klub garnituru u salonu, kao i ostalih stolova na društvenim mjestima na brodu. Sve imaju svoj zajednički izvor: originalnost ideje, touch prirode i vještinu ljudske ruke. Ali svaka od njih je i jedinstvena. Sa čvorovima i godovima što ih je priroda podarila baš tom stablu i baš tom stolu.

Raskoš VIP apartmana
Raskoš VIP apartmana

Otmjeni glamour VIP apartmana

Nastavljamo širokim hodnikom prema provi. I dalje nas vode i prate podne svjetlosne linije ugodne žute boje. Pred nama je rezidencijalni dio broda. Širina prolaza iskorištena je za zgodan ured. Radni stol, udobna stolica, tapecirana klupa i komoda. Ispred velikih panoramskih prozora poput onih u salonu, kroz koje ulazi dnevno svjetlo i puca pogled na morsku okolinu. Namještaj je savršeno oblikovan od punoga drveta s poliranim plohama bijelo sivog granita. Sve nam to govori da ovaj radni prostor nije ovdje slučajno. I nije. Pripada ovdašnjem važnom rezidencijalnom dijelu broda. Kroz vrata s masivnom i moćnom pozlaćenom kvakom ulazimo u VIP apartman. Široka francuska postelja i već poznati glamur kroz profinjenu virtuoznu igru svjetla, kvadrata i zlata. I smirujućih boja smeđih tonova. Kakvi i priliče ugođaju za smiraj dana i miran san.

Noćni ormarići, velika sofa, namještaj majstorski izrađen od masivna drveta. Na zidovima originalne grafike s primorskim motivima i potpisima autora. U posebnim okvirima čiji oblik i konstrukcija slijedi generalni art deco dizajn cijelog interijera. Posebno svijetlo daje im galerijski značaj. S obje strane uzglavlja iznad noćnih ormarića su tipke za svjetla i klimu. Apartmanu pripada i velika walk in garderoba. Toaletni dio je glamurozan. Pod i zidovi su mramorni, u maniri Bianco Carrare. To je onaj najpoznatiji klesarski i građevinski materijal na svijetu u kojem su stvorena velika renesansna djela. Iz velebnog bloka Bianco Carrare Michelangelo je “izvadio” svog Davida, od Bianco Carrare je sagrađen hram svih bogova – rimski Panteon. I slavine su ovdje dostojne slavne i skupocjene Bianco Carrare. Dojmljivog su dizajna, masivne su i pozlaćene. Postolja slavina i držači ručnika su na porculanskim postoljima u koja su ugrađeni kristali, poput onih što ih Swarovski stavlja u svoje ogrlice i naušnice. Sve je ovdje pomno dizajnirano do najsitnijeg detalja estetike i funkcije.

Mornarska plava boja je specifičnost vlasnikovog aparmana
Mornarska plava boja je specifičnost vlasnikovog aparmana

Veličanstveni vlasnički apartman

Unutrašnjim stepenicama povezane su sve palube. Na stubištima svjetla su diskretno postavljenja ispod oblih drvenih rukohvata, a gazišta su kombinacija plemenitog drveta i također prosvijetljenog oniksa ambijentalno odgovarajućih boja. Ni ovdje na drvenim oblogama zidova nema praznih velikih ploha. Na jednoj su tri živopisne reljefne egzotične ribe. Tu su i dva simpatična plava reljefna dupina u kolopletu svoje kružne igre. A u susjednoj prikladnoj niši stubišnog odmorišta – još je jedna statua dupina. Filigranska u zlatu, na isto takvom postolju. Franjo ju je posebno naručio u Sarajevu. Od majstora iz kujundžiluka.

S main decka se uspinjemo gore i dolazimo do najluksuznijeg staništa na brodu, do apartmana vlasnika za koji obično u inozemnim nautičkim magazinima piše da se radi o “master cabin with king size bed”. Tu nam je Franjo Pašalić kazao: “Ovaj sam brod radio ponajprije za sebe, za svoj gušt i ovo je moja ljetna rezidencija.” I tu se doista steklo sve najbolje i najljepše što smo na brodu dosad opisali. Tu je i veliki “king size bed” i veliki LCD ekran na izvlačenje, i cijela veličanstvena rapsodija svjetla, zlata i mramora. Razlika je tek mornarski plava boja postelje, nekih detalja namještaja i sjenila na stiliziranim lampama u kupaoničkom dijelu apartmana.

No najveća je razlika terasa na krmi na koju se iz Pašalićeve ljetne rezidencije izlazi kroz velika klizna vrata. Ispred tapecirane sofe su dva stolića s pločom od drva topole i epoksija. Iza njih je smješten robustni rescue boat Vanguard RB 420 Solas, s moćnim Mercuryjem. Ovdje Pašalić najavljuje da će iduća jahta biti tri metra duža i da ovaj RIB, čija je funkcija i komunikacija s kopnom kada je brod na sidru, seli u garažu pod palubom, na boku broda.

Vjerojatno je ipak najveća prednost ovog apartmana što iz njega vlasnik može doći do svih dijelova broda. Stepeništem s krme može se spustiti i do glavnog salona, i do krmene platforme s beach barom, i do strojarnice. A kad krene iz svojeg apartmana kroz vrata prema pramcu dolazi do kormilarnice. Tu se u svako doba može sresti s kapetanom broda.

Tapecirano sunčalište i klub garnitura za užitak u plovidbi, suncu i vjetru
Tapecirano sunčalište i klub garnitura za užitak u plovidbi, suncu i vjetru

Brod za sva mora i sve vremenske uvjete

Dva su prostora koja brodu daju sigurnost, moć i smisao jer garantiraju da se može uživati u svim njegovim blagodatima. Jedno je upravo ovo carstvo kapetana. Brod je građen za sva mora svijeta, bez ograničenja i ima RINA certifikat. Kapetan raspolaže s najsuvremenijom opremom za navigaciju i komunikaciju da može suvereno upravljati ovom izuzetnom jahtom u svim vremenskim uvjetima. S obje strane broda je kapetanov “balkon”. On odavde ima pregled na oba boka te lijevi i desni pomoćni upravljački punkt, što mu omogućuje precizan manevar kod pristajanja i isplovljenja. Pod njegovim je okom i radni dio pramca koji služi za sidrenje i privez. Tu je i kapetanov privatni prostor, mali luksuzni apartman.

Za goste broda koji vole s ovog atraktivnog mjesta sudjelovati u plovidbi i gledati kapetana u akciji, ovdje je velika sofa za druženje u stražnjem dijelu kormilarnice. Iznad sofe je reljef svijeta izrađen u drvu. Franjo Pašalić ga je dao napraviti u Crnoj Gori baš za ovo čelno mjesto u brodu. Iznad te karte svijeta stoji i njegova životna maksima i poruku svijetu: “Take care of this world – take care of each other” (Čuvajte ovaj svijet, čuvajte jedni druge). Iz kormilarnice spuštamo se prema pramcu, u prostor odmorišta s velikom sjedaćom garniturom i tepeciranim sunčalištem, za one koji žele uživati u suncu ili u plovidbi s vjetrom u kosi. Stube vode dalje, dolje prema radnoj površini pramca u razini main decka.

Drugo mjesto koje daje smisao i život brodu je strojarnica. Bez nje bi ovo mogao biti tek ekskluzivni hotel na moru sa 5 plus zvjezdica. Strojarnica je samo srce broda. Čine ga prije svega dva moćna MTU dizela, svaki snage 1900 konja. Tu su tri sinkronizirana generatora – dva glavna od po 50 kw i jedan od 27 kw za noćnu potrošnju struje, jer cijeli je brod, uz svu ostalu potrošnju pod moćnim klima uređajem. Svi su dijelovi strojarnice razvidno posloženi, dostupni i cijeli je prostor čist “kao apoteka”. Zahvaljujući moćnom sustavu pročišćavanja i zrak je ovdje uvijek besprijekorno čist. Cijela je strojarnica pod video nadzorom i protupožarnom zaštitom.

Domenika - pogled s krme
Domenika – pogled na krmu

Beach bar, kuhinja i spavaonice za goste

Na krmi ispred strojarnice je prostrana krmena platformu za kupanje, s hidrauličnim stepenicama za ulazak i izlazak iz mora. Ovdašnji prateći mali “beach bar” uvijek raspolaže s rashlađenim pićima.

Prema pramcu je u potpalublju smješteno još jedno presudno važno brodsko mjesto – „trbuh“ broda. Tu je kuhinja sa smočnicom i pričuvama hrane i pića. Naravno, i s posadom koja o tome brine. Brodska je kuhinja opremljena najsuvremenijim aparatima najpoznatijih brendova: indukcijskom pločom za kuhanje i pećnicama Bosch, perilicom posuđa Miele, teppanyaki grillom, zamrzivačima, ledomatima, hladnjacima za hranu, i posebno za vino koji su strateški raspoređeni po cijelom brodu … Tu je i perilica i sušilica rublja za brodske potrebe. U ovom dijelu broda je i apartman za posadu. Šesteročlanoj posadi na raspolaganju su tri kabine s krevetima na kat. Imaju svoju kupaonicu, malu kuhinju i dnevni boravak. Posebno stepenište iz ovog prostora omogućava da posada dolazi u dodir s gostima na mjestu i u vrijeme kada je i gdje je to potrebno.

U potpalublju su smještene još i četiri spavaonice ostalih gostiju, u koje se dolazi stepeništem s main decka, iz prolaza od salona prema VIP apartmanu. Dvije su gostinjske sobe s francuskim posteljama, a dvije s odvojenim. Također imaju puno svjetla i odišu maksimalnom udobnošću. Sve imaju svoje kupaonice. U odnosu na VIP apartman, ovdje je ipak skromnije, ali dizajnirane su i uređene istim stilom i opremljene savršeno funkcionalno i luksuzno. Prozori su i ovdje panoramski, osim u toaletima gdje se mogu otvoriti i zato na njima stoji upozorenje: “Keep closed at sea”.

Franjo Pašalić nam pojašnjava kako još razmišlja o tome da bi jednu od ovih kabina s dva kreveta mogao pretvoriti u fitness kabinet, na sljedećem, većem brodu, koji je već u visokom stupnju pripreme.

Preostalo nam je još da se popnemo na najvišu palubu, na fly bridge.

To je natkriveni dominantan prostor s velikom sjedećom zonom, barom i teppanyaki grilom. Idealno mjesto za večernja druženja i fešte. Hard top se za plovidbe otvara zbog smanjenja otpora vjetru i efekta tunela.

Franjo Pašalić u komilarnici ispred reljefa svijeta i svoje poruke svijetu
Franjo Pašalić u komilarnici ispred reljefa svijeta i svoje poruke svijetu

Sljedeća jahta – 3 metra veća

Napuštamo ovu raskošnu ploveću palaču. Kod recepcije prolazimo pored velike impozantne makete broda sličnog Domeniki. “Ovo je taj sljedeći i tri metra duži brod. Zvat će se Mato”, najavljuje nam domaćin.

Sjedimo uz kavu u restoranu Ancora. S nama je i Ivan Soža koji je u vrijeme stvaranja Frape bio direktor tada već etablirane Marine Kremik. I bio je jedan od rijetkih ljudi koji su te ratne 1992. godine podržavali Franjin poslovni pothvat s marinom Frapa. Soža je danas nakon niza dužnosti u hrvatskom nautičkom sektoru posebni savjetnik Marine Frapa.

I počinje Franjina priča o korijenim, postignućima, planovima. Otkud ta posvećenost nautici, brodovima, marinama, moru …

– Pa zato što sam ja s mora. Malo ljudi zna da sam ja s Brača. Zapravo moja majka Mladenka, krsnog imena Domenika je s Brača, a otac Mato je iz Šuice pokraj Livna. I zato se ovaj prvi brod zove Domenika, a drugi će se zvati Mato. Moji su na Braču imali pekaru i mesaru. Tridesetak sam godina radio u Njemačkoj. Razvio sam veleprodaju foto materijala. A onda se zapitao što ću raditi kada odem u mirovinu … I odlučio sam sagraditi ovu marinu. Tako je sve počelo.

Franjo nam kaže da je od majčine svojte s Brača naslijedio ljubav prema moru, inventivnost, smisao za lijepo i kreativnost. A od očeve, livanjske strane, poslovnu poduzetnost, upornost i izdržljivost da se izbori za sve ono što zamisli, bez obzira na prepreke.

Dugo je u njemu sazrijevala ideja da bi, baš poput marine Frapa, mogao sagraditi i mega jahtu. Svoju viziju broda polako je stvarao posjećujući nautičke sajmove i obilazeći brodove različitih vlasnika. Po principu: uzeti najbolje od svega što vidiš po svijetu da su drugi napravili i tome dodaš još svoje ideje.

“Brod sam gradio za sebe, tako da on ispunjava moj osjećaj za ugodan boravak na brodu. Da bi brod bio ugodan mora biti savršeno izveden u svim detaljima i na njemu sve mora funkcionirati besprijekorno.
Pripreme za projekt trajale su godinu i pol. Želio sam da se brod gradi u Hrvatskoj, ali nisam našao brodogradilište koje bi sve to moglo napraviti. Obišao sam mnoga brodogradilišta, i u Kini i na Mediteranu. Naposljetku, tursko brodogradilište bilo je najjeftinije, a i znatno bliže od Kine. Radije bih da sam gradio brod u Hrvatskoj, čak i da me gradnja koštala 10 posto više nego u Turskoj. Ali mi jednostavno nemamo infrastrukturu niti ljude za gradnju i uređenje takve jahte. U Turskoj mi je bilo prilično zahtjevno graditi, jer sam svakog mjeseca morao tamo putovati na 4-5 dana kako bih kontrolirao sve radove. Imao sam tamo i ljude iz Hrvatske i ljude iz Turske zadužene za kontroling, ali naravno da sam morao i sam nadzirati izvedbu. Posebno sam zadovoljan doprinosom mladog turskog dizajnera interijera Tevfika Kurşunoğlua. Gradnja je naposljetku trajala tri godine. S tim da su Turci premašili ugovoreni rok šest mjeseci, ali ja sam bio toliko zadovoljan njihovim radom da nisam tražio da mi po ugovoru plate penale zbog kašnjenja.”

Topola u epoksiju stola na krmi i pogled na brodski salon
Topola u epoksiju stola na krmi i pogled na brodski salon

Domenika ide u Cannes i Monaco

Franjo Pašalić se ponosi svojim brodom. Ima i razloga za to. Nismo prvi koji smo vidjeli ovu njegovu prvu super jahtu. Bili su tu i drugi kompetentni ljudi, iz Ferettija i Sunseekera. I njih je zadivilo to što su vidjeli i odali su mu puno priznanje.

Franjo Pašalić brod je napravio bez ikakve podrške. Bez ijedne državne lipe i europskog centa. Sve je postigao vlastitim snagama, idejnošću i upornošću. I očito velikim poslovnim ugledom, jer kreditnom linijom pratila ga je s punim povjerenjem Erste&Steiermärkische bank. Unatoč tome što se brod gradio u inozemstvu. Građen je u Turskoj, a registriran u Malti – to je europski brod.

Prva hrvatska linija mega jahti zove se – Dolphin. To smo shvatili još razgledajući brod. Nije to bilo teško zaključiti jer je taj simbol moći, šarma, životne radosti, stila, dobrote i mudrosti istaknut kao maskota i zaštitni znak. Idejne projekte s dizajnom brodova linije Dolphin Franjo Pašalić je kao yacht designer zaštitio u Europskom patentnom uredu.

Listamo mapu s nacrtom broda “Mato”. Ništa nije prepušteno slučaju. Crveno su označene brojne stavke koje će nabavljati sam Pašalić i njegova ekipa iz Rogoznice, a crno su stavke koje će rješavati Turci, jer odlučio se ponovo za isto brodogradilište. „Mi smo iskusni u nabavi vrhunskih materijala i opreme uz najpogodnije cijene”, objašnjava Pašalić.

U ovom svom preliminary designu super jahte “Mato” već je razvio verzije: Dinamic i Elegant.

Prvu hrvatsku super jahtu Franjo Pašalić predstavit će na dva najveća europska stjecišta bogatih yachtmena. Na sajmu nautike Festival plaisance u Cannesu koji se održava (potvrđeno je) od 6 do 11. rujna i na Yacht showu u Monacu od 28. rujna do 1. listopada. Ponudit će ju na prodaju. Po cijeni ne većoj od 15 milijuna eura.

Luksuzni resort Frapa Medine

Istodobno uz liniju superjahti Dolphin, Franjo Pašalić razvija još jedan projekt vrhunskog luksuznog turizma – resort Medine. Već godinama otkupljuje zemljište na području sjeverozapadno od marine Frapa gdje namjerava graditi resort centar na više od 120.000 četvornih metara, s luksuznim hotelom, apartmanima i 7 vila. Zamislio je kako sve to treba izgledati, gotova je pozamašna idejna studija s animacijom izgleda i tlocrtima objekata. Oduševljen je kako su Turci razvili svoje luksuzne resorte u Antaliji, kako su moćno razvili svoj turizam.

Franjo Pašalić nije ni čuo za upravo aktualne regionalni lance vrijednosti Jadranske Hrvatske u sklopu kojih će Europska unija financirati stvaranje plovila budućnosti i razvijanje luksuznog obalnog turizma. Nije navikao da mu netko nešto daje, već da sve mora postići vlastitim zalaganjem i upornošću. Tako je nastala Marina Frapa, tako nastaje i prvi hrvatski lanac mega jahti Dolphin, tako se u Rogoznici rađa i budući luksuzni Frapa resort Medine.

FOTOGALERIJA

(kliknite na sliku za punu veličinu)

Napomena: Ovaj tekst ekskluzivno je objavljen 17. travnja 2022.

Novo

24. Biograd Boat Show: Veći nego ikad

Kroz protekle 23 godine biogradski nautički sajam izrastao je...

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske...

Sidž – sajam tradicionalnih proizvoda i janjetine, Slano, 2. 8. 2022.

Sidž (ili Siđ) je tradicionalni sajam u Slanom, u...

Branje cvijeta soli u Solani Pag

Jutra u poljima Solane Pag novost je u ljetnoj...

Pičuljanov brod Rab Patrol – čuvar hrvatskog mora

Javna ustanova More i krš nabavila je sredstvima Europske unije brod za nadzor zaštićenih područja ekološke mreže Natura 2000.  Radi se o brodu Rab...

Žicova monografija o 100. godišnjici brodogradlišita Punat “Tradicija za budućnost”

Danas brodogradilište Punat, iz kojeg se razvila Marina Punat grupa slavi stoljeće rada i postojanja. Prigodna svečanost kojom se skromno obilježena obljetnica održava se...

Nagrađeni film s tri priče iz Bola na Braču: O Zmajevoj špilji, o dominikanskom samostanu i o Galeriji Branislava Deškovića

Čestitamo Turističkoj zajednici Bola na Braču na Zlatnom medvjedu - nagradi koju su osvojili na prestižnom natjecanju turističkog filma i multimedije The Golden City...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here