U predsezoni, sezoni i posezoni 2024 glasovima nautičara Marina Martinis Marchi osvojila je Zlatno sidro Nautičke patrole. Srebrno sidro dobila je ACI marina Opatija, a Brončano sidro pripalo je Baotić marini u Segetu Donjem kod Trogira. Zlatni osmijeh Jadrana za najljubaznije osoblje dobila je Marini Funtana, a Zlatni vez gastronomije ponovno je osvojio restoran Olive Island Marine u Sutomošćici na otoku Ugljanu.
Rezultati su to osmog ocjenjivanja kvalitete i ponude hrvatskih marina temeljem glasova nautičara koji se upitnicima Nautičke patrole provodi od 2017. godine. Putem online anketnog upitnika objavljenog na hrvatskom, slovenskom, njemačkom i engleskom jeziku nautičari ocjenjuju ponudu 65 marina i kvalitetu nautičkog turizma u Hrvatskoj.
Zlatno sidro 2024 – Marina Martinis Marchi
Evo ocjena iz anketnog upitnika Nautičke patrole koje su Marini Martinis Marchi donijele Zlatno sidro Nautičke patrole za 2024. godinu:
Ljubaznost osoblja – maksimalna ocjena 5, Uređenost i čistoća marine – ocjena 5, Čistoća i funkcionalnost sanitarnih prostorija – ocjena 4,8; Ugostiteljstvo – ocjena 4,7, Sport, rekreacija i zabava – ocjena 4,5, a osjećaja ugode boravku u ovoj marini nautičari su ocijenili sa visokih 4,9.

Ekskluzivni sadržaji za hedoniste i prihvat mega jahti
Ambijent i smještaj ove marine u mirnoj uvali Maslinica na Šolti ima posebnu draž. Tu je povijesni dvorac preuređen u ekskluzivni hotel. Marina odiše luksuzom i mirom. Ima 50 suvremeno opremljenih vezova, a s unutarnje strane lukobrana može primiti i mega jahte do 40 m dužine. S vanjske strane lukobrana mogu se vezati jahte duge i do 80 metara. Udaljena je samo 13 nautičkih milja od Splita i 8 nautičkih milja od Trogira i tamošnje splitske zračne luke. Stoga je i odlično polazište za krstarenja jadranskim mainstream rutama.
Podsjećamo da je ova marina poznata i po restoranu u kojem ekipa vrsnih kuhara priprema delicije od zdravih i svježih lokalnih sastojaka: tek ulovljene ribe, najsvježijih plodova mora, domaćeg šoltanskog maslinova ulja … Na jelovniku su i specijaliteti kao što su, primjerice: aromatizirana jadranska tuna s kaparama, ribljom ikrom i mekim maslacem, zatim – kapice sv. Jakoba s kremom od celera, ljutikom i uljem od oraha, filet bijele ribe s umakom od školjaka i mekim povrćem … Marina priređuje i sve vrste susreta i druženja: od intimne večere i svečanog ručka do tematskih partyja i ekskluzivnih vjenčanja. Podsjetimo da su zato hedonisti Marini Martinis Marchi kroz anketu Nautičke patrole prije tri godine (2022.) dodijelili i visoko priznanje za ugostiteljstvo – Zlatni vez gastronomije.

Ujedno, Marina Martinis Marchi je tijekom 2024. godine u opisnom dijelu ankete prikupila brojne komentare nautičara.
“Hostese Tina i Luna, svi mornari i recepcionari Jure, Duje i Mirna: sve je vrh, „top Kilimanjaro“
Nautičari su u o ovoj marini napisali:
“U Martinis Marchi Marini izvrsne usluge i ljubaznost osoblja.”
“Sve pohvale Martinis Marchi marina za pravilno skupljanje otpada i za mornare koji su uvijek na usluzi”
“Najbolji mornari koji su uvijek na raspolaganju, vrlo stručno vežu brodove, poznaju jezike, pristojni”
“U Marini Martinis Marchi su super iskusni mornari, pružaju ugodan boravak i nezaboravno iskustvo.
“Hostese Tina i Luna, svi mornari i recepcionari Jure, Duje i Mirna: sve je vrh, „top Kilimanjaro“.”
“Super uslužni radnici, uvijek su tu za pomoći.”
“Odlično iskustvo! Usluga je super te su svi izrazito ljubazni.”
“Sve je super.”
“Marina Martinis Marchi je jedna od rijetkih marina koje recikliraju otpad i jedini sakupljaju otpad na brodovima.”
“Odlična mogućnost iznajmljivanja električnih bicikala.”
“Hostese Luna i Tina uvijek su spremne pomoći.”
“Osoblje jako pristojno i pristupačno, sve pohvale …”
“Djelatnica koja je radila na brodu koji nas je vozio do zračne luke je bila fantastična, ugodna, elokventna i komunikativna …”
Pojedini nautičari naveli su negativne primjedbe sa savjetima da boravak u marini bude još udobniji te kažu:
“Trebalo bi povećati broj tuševa i toaleta; Struja stalno ispada; Malo je skupo; treba uvesti kontrolu crnih tankova i prijaviti skipere koji u marinama drže crne tankove otvorenima …”
Srebrni sidro 2024. – ACI marina Opatija, Ičići
ACI marina Opatija u Ičićima od prvog dana svog otvorenja ponijela je epitet ekskluzivnosti, koji uistinu pripada „prvoj dami hrvatskog turizma“ – Opatiji. Presudnu je važnost tih prvih dana ove ekskluzivne luke nautičkog turizma, u čemu sam osobno sudjelovao.
Živo se sjećam te nedjelje 1. srpnja 1990. godine. Velika fešta u Ičićima. Otvara se novosagrađena ACI marina Opatija, tada 18. u ACI lancu marina koji ujedno već bilježi sedmi rođendan. Osamnaest suvremenih luka nautičkog turizma na 18 najatraktivnijih mjesta duž cijelog hrvatskog Jadrana sagrađeno je u rekordnom roku i odmah je stalo na vlastite noge. Čarter radi sjajno, ACY Cup je magnet za jedriličarsku elitu svijeta, Nautička akademija puna je u svim terminima za sve tečajeve jedrenja … ACY je u prethodnoj godini ostvario prihod od 83 milijuna maraka, od čega je 13 milijuna čista dobit. Doista, veliki razlozi za ovo slavlje.

Prve ankete „Vjesnikove Nautičke patrole“
U Ičiće nisam došao samo po press pozivu kao tadašnji Vjesnikov novinar. Prethodno ljeto prejedrio sam s novinarskom posadom sve jadranske marine u sklopu novinarske akcije koja se zvala „Vjesnikova Nautička patrola“. U Vjesniku smo objavljivali reportaže iz svake marine a zatečenim nautičarima na vezu u svakoj marini dali smo da nam ispune anketne upitnike i ocjene ljubaznost osoblja, čistoću, sanitarije, servis, ugostiteljstvo, ostale usluge.
Ali baš ta, 1990. godina bila je velika prekretnica, raspala se Jugoslavija, Hrvatska je postala samostalna država. Tih dana ACI je još uvijek u svojoj kratici imao ipsilon. Kako u tom predratnom ozračju raspada sustava napraviti protokol svečanog otvaranja ove prve ekskluzivne jugoslavensko-hrvatske marine? Tko može režirati ovu dramatičnu povijesnu bravuru? Učinio je to čovjek koji je stvorio ACI – Veljko Barbieri.
Svečano otvaranje prve ekskluzivne jugo-hrvatske marine
Na ulazu u Ičiće, u Marinu Opatija te nedjelje 1. srpnja 1990. godine, dočekao me je živopisan prizor. Na podnevnom maestralu veselo lepršaju praznične gale – šarene niske signalnih zastavica preko jarbola brodova. Cijela se marina kupa u srpanjskom suncu. Tamo na širokom gatu uz moćni lukobran blistaju na vezu prve megajahte. Svira glazba, žamor i šarenilo mnoštva uzvanika. Tu su zajedno predstavnici nove samostalne Hrvatske i još uvijek žive Jugoslavije: Ante Marković, predsjednik SIV-a – premijer jugoslavenske Vlade, Budimir Lončar, ministar vanjskih poslova SFRJ-a, Stipe Mesić, prvi premijer nove Hrvatske…
Skupio se domaći i strani poslovni svijet – brojni suradnici ACY-ja, masa viđenih ljudi iz javnoga života, mnoštvo novinara sa svih strana svijeta. Nestrpljivo se čeka početak – pozdravni govor glavnog začetnika i stvoritelja cijelog tog nautičkog čuda – Veljka Barbierija. Trijumfalna izgleda, u bijelom odijelu, s kravatom boje starog zlata, suncem opaljena lica prekaljenog jedriličara i nautičara najprije je pozdravio najviše goste s poštovanjem, ali i blagom neuvrjedljivom dozom cinizma: Antu Markovića sa „Druže predsjedniče Saveznog izvršnog vijeća“, te Stipu Mesića sa: „Gospodine predsjedniče hrvatske Vlade“. A zatim je ACY-jev Commodore, kako su svojega šefa od milja i poštovanja neslužbeno nazivali i prijatelji i zaposlenici, svojim karakterističnim oštrim glasom i ne baš tolerantnim stavom opisao prepreke i muke koje je sa svojim suradnicima prošao da bi ACI zaživio. Zaradio je snažan pljesak. Zatim je govorio gospodin Salvatore Ligresti, vlasnik grupacije s čijom je tvrtkom Grassetto ACI sagradio ovu marinu. Ligresti pozdravlja ovo poslovno povezivanje koje će donijeti svima korist i Hrvatsku još više otvoriti prema svijetu. Još jedan buran pljesak, obilazak marine pa počinje fešta. Za sve je u marini u izobilju jela i pića, a elitno društvo seli u jednako tako elitan restoran u marini, koji nosi znakovit naziv – Commodore. Štimung je sjajan, pjeva klapa, pjeva se za stolovima, poneseni općim raspoloženjem, ustaju gosti i pridružuju se klapi u pjesmi…
A Hrvatska upravo klizi u ratnu kataklizmu. Pobunjeni Srbi već slažu prve balvane na cestama prema Jadranu. Na moru ratni SMB brodovi jugo mornarice okreću cijevi prema hrvatskoj obali …
Direktor Ivica Škec
Danas, 25 godina kasnije na ovom istome mjestu, pred obeliskom u Marini Opatija u Ičićima nova slika novih ljudi koji su naslijedili Barbierijev ACI. Slave 4. srpnja Dan nastanka ACI-ja s tradicionalnim darovima i nagradama i za dugogodišnje goste, ali i za djelatnike, od kojih neki i nisu baš tako novi.
A upravo je njihova zasluga da u Marina Opatija u Ičićima i dalje vežu svoje jahte mnogi bogati i slavni ljubitelji mora, brodova, plovidbe i nautike. I što je opravo ta marina dobila toliki broj glasova da osvaja Srebrno sidro 2024.

Jedan od najznačajnijih ljudi kojem treba zahvaliti što je Marina u Ičićima i nadalje ekskluzivna njen je dugovjeki i današnji direktor Lovranac Ivica Škec. Godine 1994. Škecu je tadašnji direktor ACI marine Opatija Srećko Šobot ponudio mjesto šefa recepcije Marine Opatija. Škec danas izjavljuje da se za to pripremao temeljito, uz pomoć priručnika ACI Know How, „koji su izradili Veljko Barbieri i njegova ekipa“. Taj priručnik bio je poput svetog pisma za poslovanje ACI-ja, sa svim propisanim procedurama, veli Škec, te dodaje: “Unatoč ratnim okolnostima, marina je radila odlično – imali smo i charter bazu ACI-ja pa je bilo mnogo posla, a uz to, dosta administracije radilo se “ručno”, što mi je omogućilo da kroz dokumente upoznam gotovo svakog gosta …“
Deset je godina Škec obavljao dužnost šefa recepcije, a 2005. godine, na poziv tadašnjeg generalnog direktora ACI-ja Davora Mandekića, preuzeo je funkciju direktora ACI marine Opatija. Dotad je radio u gotovo svim marinama sjevernog Jadrana iz sustava ACI-ja: Puli, Pomeru, Supetarskoj Dragi, Rabu, Umagu, a jedno vrijeme paralelno je vodio marine u Opatiji i Cresu. I evo ga danas među svim tim novim ljudima. Djeluje znalački i mirno, poznaje svakog gosta.
Zato nije iznenađujuće što su u anketnim upitnicima Nautičke patrole i na društvenim mrežama ponovno dali visoke ocjene ACI marini Ičići, marini „prve dame hrvatskog turizma“, čime su je odlikovali Srebrnim sidrom Nautičke patrole za 2024. godinu.
Zlatno sidro 2024. Baotić marina – Seget Donji kod Trogira
Odavno je poznata činjenica da najbrojniji nautički i ostali turisti, rečeno rječnikom naših turističkih djelatnika dolaze na naš Jadran „s njemačkog govornog područja“. Što će reći – pod broj jedan to su Nijemci a pod broj dva su – Austrijanci. Iz toga proizlazi i činjenica da u proteklih devet godina, otkako Nautička patrola anketira nautičare i na osnovu toga dodjeljuje najveću nagradu u hrvatskoj nautici i hrvatskom nautičkom turizmu – Zlatno sidro Nautičke patrole, najveći broj glasova o najboljoj marini dolazi upravo od tih nautičara. Pa tako već godinama velik broj njemačkih nautičara najviše ocjene daju toj Baotićevoj marini u Segetu Donjem, kod Trogira.

Njemačka preciznost i Zlatno doba Hollywooda
Naime, njen vlasnik Željko Baotić svoj je biznis, najprije s automobilima a potom i s brodovima, začeo u Njemačkoj, zemlji poznatoj po tome da poslovno možeš uspjeti jedino ako imaš dobar poslovni plan, ako na njegovom ostvarenju marljivo radiš i pritom slijediš poslovni sustav poznat kao „njemačka preciznost“, koji ne trpi improvizacije. Tako je Baotić posložio i svoju marinu Trogir – uredno, vrlo sadržajno i visoko funkcionalno. O tome su nam živo svjedočile četiri Njemice, koje smo svojedobno zatekli u Marini Baotić. Nici, Gaby, Conny i Andrea su, prijateljice od djetinjstva. U Hrvatsku dolaze još od 1980-tih. Posjećivale su Krk, Rab, Mali Lošinj …. Na osnovu tih iskustava tvrde da je kvaliteta turističke usluge na puno većoj razini nego ranije. „Glasnogovornica“ ove ekipe je Conny, jer sve su smještene na njezinom luksuznom motornjaku „Tranquilo”, riječ koju glasovno pamtimo iz popularnih španjolskih serija i filmova a u prijevodu znači: mirno, ležerno, opušteno, bez brige – i sve to zajedno.
Ta Baotićeva marina, veli Conny je upravo to, i najviše odgovara našem poimanju „ najbolje marine“. A evo i zašto.
„Baotić je u Hrvatsku, veli Conny prenio njemački sistem. Sve funkcionira kao „po špagi“, ali ipak nije sve tako uštogljeno i „dosadno“. Baotić u travnju i svibnju održava maštovite tematske fešte za vlasnike brodova, svojevrsni maskenbal. Conny kaže kako joj je tema „Zlatno doba Hollywooda” ostala u najdražoj uspomeni. Ona i suprug na tu zabavu došli su obučeni kao Elvis Presley i Marilyn Monroe. Dojmljiva je bila i tema „Veliki Gatsby”, remek-djelo Francisa Scotta Fitzgeralda – roman i znameniti film kronike ludih 1920-tih.

Sjajno opremljen i organiziran servis
No, nisu samo Nijemci oduševljeni ovom Baotićevom marinom. Američki bračni par Richard i Sandy Spigler ovdje već godinama vežu svoj motorni katamaran „Rewired” iz 2015. godine. To je središte njihovog nautičkog svijeta, kojem treba posebna stručna pažnja održavanja. Richard Spigler nije bilo tko. Radi se o iskusnom hotelijeru iz Washingtona, predsjedniku Carlyle Suites & Savoy Suites Hotela. Za svoj dragocjeni katamaran, koji pomalo već ulazi u old timere, Richard sve popravke dogovara iz Washingtona skypeom. Kaže da je njegov ljubimac u pravim rukama, jer ova marina ima sjajno organiziran i opremljen servis, sa stručnim ljudima.
„Ivona – stigli smo!“
A naš posjet toj marini tekao je ovako: mornari su naš brod Nautičke patrole dočekali na ulazu u marinu s gumenjakom, kao što dočekuju i sve ostale goste. Doveli su nas do slobodnog veza i pomogli nam vezati brod. Simpatična Ivona iz marketinga, koja je naše kretanje i najavljeni dolazak revno pratila pozivima s mobitela, čim smo se vezali odmah nas je posjetila s darovima dobrodošlice. S njom je bio i Ante, njen kolega iz marketinga Baotićeve marine. Poslije ćaskanja u kokpitu našeg broda Kapetan marine Joško Rade i Voditelj mornara Ivan Rabadan poveli su nas marinom i pokazali sadržaje te objasnili funkcioniranje marine.
Fantastično posložena marina
No, prije svega treba reći da je Marina Baotić smještena u neposrednoj blizini povijesne jezgre grada Trogira, i da je već znana kao jedna od najbolje organiziranih i opremljenih luka nautičkog turizma u Jadranu. Ima 400 vezova za brodove od 6 do 60 metara duljine, maksimalni gaz je šest metara, u marketingu naglašavaju da se radi o katamaran frendly marini, što je jako važno, jer višetrupci na vezu zahtijevaju „više mora“, te nude nautičarima za njihove brodove dosta mjesta i za „suhi vez“. Uz sve te osnovne usluge evo i dugog i bogatog popisa ostalih usluga šti ih nudi Marina Baotiće: recepcija, sanitarije, market, supermarket, nautic shop, gift shop, restoran, koktel bar, picerija, čarter, rent a car. A tu je onda i popis održavanja i popravaka plovila, i manipulacija što neće naći ni u gdje na jednom mjestu u Jadranu, jer uključuje usluge: brodskog mehaničara, servis motora, brodsku elektriku, stolarija, jedrariju, tapetariju, GFK-radove, travel lift 220 tona, dizalicu 32 tone za brodove do devet metara širine, Hydrokaret za transport brodova unutar marine … A tu su još i ekstra usluge: VIP – usluge masera, osobnih kupaca, apartmani sa 5 zvjezdica, bazen sa sunčalištem, fitness studio, wlan bežični internet, prodaja novih i rabljenih brodova, najopremljenija marinska postaja za gorivo na Jadranu ….
Centar hedonizma
Naši domaćini Joško Rade i Ivan Rabadan sve nam to pokazuju vodeći nas od zapadnog dijela tzv. Zone A sa četiri gata gdje su smješteni vlasnička plovila. Tu je i VIP zona za najveće brodove. U vrijeme našeg posjeta ovdje je bio na vezu brod – dug 34 metra. Na vanjskom gatu vežu se jahte do 60 metara dužine. U ovoj zoni je „mozak marine“ s upravnom zgradom, glavnom recepcijom, super marketom, servisom … Ovdje je i centar hedonizma po kojem je ova marina na glasu. Tu su restoran Yacht – club, Pizzeria Casa Mia, Glorijet Lunge bar s koktelima … A usred svega ljeska se plavetnilo privlačnog bazena okruženog ležaljkama, suncobranima i zelenilom.
Besplatni taxi boat
Ovdje se nalazi glavna recepcija za vlasničke brodove, tu je ured za prodaju plovila, čarteraši, prostor za odlaganje prtljage. Brodovi se servisiraju u visokim hangarima. Tehnička podrška je stupna dizalica od 32 tone, te pokretna dizalica nosivosti do 220 tona. Ova dizalica operira na suprotnoj strani marine, na posebnom platou s devet metara širokim bazenom. Do servisa teški se brodovi prevoze posebnim karelom. Krećemo od praonice brodova sa separatorom. Tu je i suhi vez te veliki parking, koji je zimi prazan pa se također pretvara u prostor za suhi vez. Dio unutarnjeg parkinga je pod nadstrešnicom. Između njih je punionica elektro-automobila. Na taksi stajalištu je (u sezoni) desetak taksija za veći broj putnika, spremnih da odu do Splita, Trogira, zrakoplovne luke (8 km), na organizirani izlet do slapova Krke … U čarter zoni marine je taxi boat, koji bez naplate prebacuje goste do Trogira i natrag. Nema reda plovidbe, dovoljno je da ih se skupi dvoje-troje.
Apartmani, teretana, Big Boat Lift
Marina je čarter baza za oko 250 brodova pa je petkom i subotom ovdje velika gužva. Da ne bi bilo kaosa, postoji posebna zona za smještaj čarteraša dok čekaju da im se oslobodi brod za ukrcaj.
U morskom dijelu slijedi zona B sa šest gatova. B1 je glavni ponton koji izlazi na lukobran i tamo je čarter zona sa još tri pontona. U kopnenom dijelu je blok katnica. U prvom dijelu na katu su apartmani, a u drugom vrlo prostrane sanitarije, teretana, prostor za masažu. U prizemlju je druga recepcija, čarter agencije, market i picerija koji rade samo vikendom kada je smjena čarter gostiju.
Na kraju dolazimo do prostora gdje operira „Big Boat Lift”. To nas je podsjetilo na „Big Wilyja“, golemu dizalicu u Dusseldorfu koja izvlači velike jahte pristigle rijekom Rajnom s oceana i prevozi ih u famoznu mega jahting halu broj 6 slavnog njemačkog i svjetskog kopnenog nautičkog sajma. Ovaj Big Boat Lift u Marini Baotić je također čudo tehnike. Poput golemog pauka sasvim bešumno se kreće u svim smjerovima. Big Boat Lift ima mogućnost zakretanja na mjestu, vožnju pod 90 stupnjeva s tim brodovima, pa su mu sva mjesta dostupna.
Pumpna stanica za 400 brodova dnevno
Pumpna stanica za gorivo u Marini Baotić posebna je priča. Potrefilo se da smo Marinu Baotić posjetili baš u subotu, dan smjene gostiju u čarteru. To je dan kada su sve brodske crpke za gorivo pod opsadom čarter brodova. Zna se, to je i inače jedna od slabih točka hrvatskog nautičkog turizma. U anketnim upitnicima Nautičke patrole čarteraši se posebno žale da na pumpama troše puno dragocjenog vremena čarter-tjedna. Kada i skiperi i gosti žele što prije zaploviti svojim rutama. Zato je ovaj prizor, koji smo zatekli na crpki za gorivo u Marini Baotić pravi SF. Na njenom obostrano operativnom gatu istodobno pune spremnike gorivom dva katamarana i sedam jedrilica. Viju se šarene zastave i gale Yacht weeka Met Sailora. Tulum na brodu je već u punom jeku, kao i istodobno tankiranje svih brodova, posebno za benzin, posebno za naftu. Ova crpka ima 14 terminala, brzina tankiranja je 40, 80 i 120 litara u minuti. Istodobno se može vezati 20 brodova. Prosjek cijele operacije je 10 do 15 minuta. Ovdje dnevno tankove napuni i do 400 brodova bez ikakve gužve. Nema reda čekanja, mukotrpnog i nervoznog pomicanja broda krma-prova, kako bi se obdržao kakav-takav red pristupa crpki. Zato ovu crpku u Marini Baotić koriste i ostale čarter flote na trogirskom području, iako tamo imaju crpke INA-e. Eto još jednog razloga zašto nautičari iz redova čarter skipera i čarter gostiju, uz vlasnike brodova – Nijemce i Amerikance smatraju ovu Baotićevu marinu najboljom hrvatskom marinom. I konačno, evo zašto Baotićeva marine u Segetu Donjem kod Trogira, prema ocjenama nautičara zaslužuje najveće priznanje u hrvatskoj nautici i hrvatskom nautičkom turizmu – Zlatno sidro Nautičke patrole.
Zlatni osmijeh Jadrana za 2024. godinu: Marina Funtana
Već godinama istarska Marina Funtana u vrhu po ocjenama nautičara, a posebno uživa podršku svojih stalnih gostiju, koji svoju vjernost ovoj marini iskazuju i kroz glasanje za priznanja Nautičke patrole. Dosada je stoga Marina Funtana već nositeljica i Zlatnog i Srebrnog sidra Nautičke patrole, a u krugu glasanja za 2024. godinu, jedina je uz Marinu Martinis Marchi osvojila čistu peticu u pitanju o ljubaznosti osoblja.

Pojedini nautičari su svoju ocjenu poduprli i opisnim dijelom o Marini Funtana, ali i primjedbama na ostale hrvatske marine. Evo nekih primjedbi i mišljenja gostiju:
„Prošli smo cijelu Hrvatsku i Marina Funtana je za nas bila najbolja po ljubaznosti i čistoći, pa smo ovu Marinu odabrali za stalnu bazu.“
„Marina Funtana SUPER!!“
„Marina Funtana je najugodnija i najčišća“
„Ljudi u Marini Funtana najspremniji su pomoći u svakoj situaciji …“
„Marina Funtana najbolja je hrvatske marina.“
Navodimo i šire ocjene i mišljenja dva gosta o hravstkim marinama i nautičkom turizmu:
„Treba informatizirati sustav plaćanja dozvole za plovidbu“.
„U ACI marinama sam pronašao dobru kvalitetu usluge, osrednju čistoću sanitarija i ponekad lošu ljubaznost osoblja. Ali to je možda uzrokovano ljetnim razdobljem punim turista. Opća ocjena je ipak uvijek pozitivna. Nadam se da će tako biti i u narednim godinama …“

Čestitamo svim dobitnicima sidara i priznanja za 2024. godinu, a nautičare pozivamo da svoje komentare i glasove marinama daju ispunjavajući online upitnike u zaglavlju Nautičke patrole na linku www.nauticka-patrola.hr.