Zlatno sidro Nautičke patrole za 2023. godinu osvojila je Marina Funtana. Srebrno sidro pripalo je Marini Baotić u Segetu Donjem kod Trogira, a Brončano sidro nautičari – gosti hrvatskih marina svojim su ocjenama i glasovima već drugi put zaredom dodijelili marini D-Marin Dalmacija u Sukošanu.
Posebno priznanje „Moja najdraža marina“ pripalo je marini Frapa, čiji je naziv najveći broj nautičara – sudionika ankete naveo u odgovoru na pitanje: „U kojoj se hrvatskoj marini osjećate najugodnije“.
Priznanje Zlatni osmijeh Jadrana za 2023. godinu osvojila je ACI marina Cres. Nautičari su u odgovoru na pitanje o ljubaznosti osoblja toj marini dali najviše ocjene. Ovo je već drugo priznanje Zlatni osmijeh Jadrana ACI marini Cres. Istim priznanjem nautičari su ovu marinu nagradili i u anketi Nautičke patrole 2021. godine.
Zlatno sidro za suhi vez, odnosno suhu marinu za 2023. godinu dobio je Nautički centar Liburnija kod Omišlja na otoku Krku.
Zlatno sidro za najbolju čarter marinu pripalo je Marini Veruda. Visoke ocjene toj marini podjednako su dali i čarter gosti, kao i vlasnici brodova na stalnom vezu, te nautičari u tranzitu.
Priznanje Zlatni gastro vez nautičari ljubitelji dobrog „ića i pića“ svojim su pohvalama dali Olive Island Marini u Sutomišćici na otoku Ugljanu za njihov marinski Olive garden restoran, u kombinaciji s koktel barom smještenom na terasi s koje se pruža prekrasan pogled na marinu i pučinu.
Za nagrade su u sedmoj sezoni Nautičke patrole konkurirale 63 hrvatske marine. Čestitamo dobitnicima priznanja, a svim marinama želimo puno uspjeha u predstojećoj turističkoj sezoni koja će, čini se, opet biti rekordna. Nautičare pozivamo da nam svoja iskustva i doživljaje iz naših marina i dalje javljaju ispunjavanjem upitnika Nautičke patrole i na redakcijski mail.
Marina Funtana – Zlatno sidro Nautičke patrole 2023.
Jedan njemački nautičara je u anketi Nautičke patrole o Marini Funtana napisao: „Nema ljepše zemlje s tako lijepom obalom i tako dobrom infrastrukturom od Hrvatske. U tome uživamo već 30 godina i zato smo se prije dvije godine iz Münchena preselili u Poreč. Dobro poznajemo sve marine na Jadranu, ali mala Marina Funtana se među svima njima doista posebno ističe!“
S tim prilogom u anketnim upitnikom Nautičke patrole ovaj, sad već domicilni nautičar, okrunio je sve ostale pohvale Marine Funtana. Jer, uz visoke ocjene u odgovorima na sva pitanja iz anketnog upitnika, uz Marinu Funtana ujedno se i najveći broj nautičara našao potaknutim da u opisnom dijelu anketnog upitnika obrazloži svoje ocjene. Radi se o nautičarima od kojih je većina na stalnom vezu u Marini Funtana. Ovo su njihovi prilozi anketi (u prijevodu s njemačkog, talijanskog i, manjim dijelom, s engleskog jezika).
Austrija – vlasnik jedrilica 12 m, na brodu je tri mjeseca godišnje: „Čistoća, susretljivost, uslužnost“
Njemačka, vlasnik motornog broda 8 m:
„Izvrsna sveobuhvatna usluga čak i ako (marina) nije u samom mjestu. Molim samo nastavite tako. Hvala“
Njemačka, vlasnik motornog brod a 7,85 – plovi četiri tjedna godišnje: „Vrlo dobri gatovi, sanitarni čvor, restoran.“
Njemačka, vlasnik jedrilice 13 m – plovi tri puta godišnje:
„Internet priključak, čistoća, blizina sanitarnog čvora, sigurnost.“
Njemačka, motorna jahta 16 m – svake godine plovi po tri mjeseca: „Stalna dostupnost telefonom ili e-mailom, sigurnost, uslužnost, susretljivost, ugodna atmosfera, poštene cijene, pomoć pri uplovljavanju.“
Njemačka, vlasnik jedrilice 10,8 m – plovi 6 do 8 puta godišnje: „Ovdje se osjećamo ugodno. Nema velikih charter flota, mir i sigurnost, pouzdani mornari, razumne cijene. Trenutno su cijene u Hrvatskoj pretjerane, vjerojatno zbog prelaska na euro i još uvijek velike potražnje za vezovima.
Austrija, vlasnik jedrilice 10,90 m: „Funtana je jedna od najljepših marina koje znam.“
Austrija, motorni brod 11 m: „Već desetljećima smo ovdje veoma zadovoljni.“
Njemačka, vlasnik jedrilice 13 m – plovi pet puta godišnje: „Kvalificirano osoblje marine, servis za popravke, nautička trgovina, gastronomija, čisti toaleti i tuševi.“
Njemačka, vlasnik motornog broda 9 m: „Najbolja, najčišća i najljubaznija marina u Hrvatskoj.“
Njemačka, vlasnik jedrilice od 11,39 m, plovi tri puta godišnje: „Odlična mala marina s osobljem koje će vam pomoći oko svega.“
Njemačka, vlasnik motornog broda 8 m, plovi u svibnju, lipnju i srpnja: „Marini Funtana je veoma ljubazno osoblje i govore njemački izvrsno.“
Austrija, vlasnik motornog broda 10 m: „Bitno nam je da je marina čista, da nije pretrpana i da ima obiteljsku atmosferu – upravo to smo pronašli u Marini Funtana“.
Nizozemska, vlasnik motornog broda 8 m – plovi dva mjeseca u sezoni: „Najugodnije se osjećamo u marini Funtana, sanitarije su uredne, murinzi su čisti.“
Italija, vlasnik motornog broda 10,53 m: „Volio bih da sve marine uzmu kao primjer Marinu Funtana – kupaonice su čiste, a osoblje uvijek uslužno i ljubazno!
Italija, vlasnik motornog broda na stalnom vezu u Jesolu, u Italiji: „Marina Funtana je fantastična marina!“
Italija, vlasnik motornog broda 9 m – stalni vez u Muggiji – krstare pet puta godišnje: „Marina Funtana mjesto je dobrodošlice u kojem se osjećate kao kod kuće. Gospodin Boris na vezovima je izuzetno ljubazan i uslužan. Gospođa Lucija na recepciji je ljubazna i uvijek dostupna. Toaleti su uvijek u redu, u bilo koje doba dana i noći…“
Austrija, vlasnik broda: „Upoznao sam marine u Sredozemlju, posebno u Grčkoj i Italiji. Moram naglasiti da je kvaliteta usluga u Marini Fontana na zavidnoj visini u odnosu na druge.“
Belgija, vlasnik broda. „Najugodnije se osjećam u Marini Funtana. Prijateljski, uslužni, pošteni“:
Belgija, vlasnik broda, najugodnije se osjeća u Funtani, plovi od 1986. godine te o Marini Funtana kaže: „Vrlo ljubazan i brižan tim. Od pomoći u svim prilikama. Poštovanje prema ljudima i imovini. Stvarno kompetentni u rješavanju problema. Budite takvi i dalje.“
Kao što rekosmo na početku, sva ova mišljenja o Marini Funtana i osjećanja prema Marini Funtana sublimirao jedan vlasnik jahte (21 m) iz Njemačke, koji je u anketnom upitniku Nautičke patrole napisao:
„Nema ljepše zemlje s tako lijepom obalom i tako dobrom infrastrukturom od Hrvatske. U tome uživamo već 30 godina i zato smo se prije dvije godine iz Münchena preselili u Poreč. Dobro poznajemo sve marine na Jadranu, ali mala Marina Funtana se među svima njima doista posebno ističe!“
Marina Baotić – Srebrno sidro Nautičke patrole 2023.
Marina Baotić u Segetu Donjem bila je u ovom glasovanju nautičara vrlo blizu osvajanja Zlatnog sidra. Ta marina, smještena u neposrednoj blizini povijesne jezgre grada Trogira, jedna je od najbolje organiziranih i opremljenih luka nautičkog turizma u Jadranu. Njezin kratki ID izgledao bi ovako: 400 vezova za brodove od 6 do 60 metara, maksimalni gaz 6 m, katamaran frendly marina, suhi vez. Usluge: recepcija, sanitarije, market, supermarket, nautic shop, gift shop, restoran, koktel bar, picerija, čarter, rent a car. Servis: održavanje plovila, brodski mehaničar, servis motora, brodska elektrika, stolarija, jedrarija, tapetarija, GFK-radovi, travel lift 220 tona, dizalica 32 tone za brodove do devet metara širine, Hydrokaret za transport brodova unutar marine. Ekstra usluge: VIP (usluge masera, osobnih kupaca), apartmani sa 5 zvjezdica, bazen sa sunčalištem, fitness studio, wlan bežični internet, prodaja novih i rabljenih brodova, postaja za gorivo.
Nautička patrola je posjetila i obišla Marinu Baotić i evo što smo zabilježili. Počinjemo od zapadnog dijela tzv. Zone A sa četiri gata gdje su smješteni vlasnička plovila. Tu je i VIP zona za najveće brodove. U vrijeme našeg posjeta ovdje je bio na vezu brod – dug 34 metra. Na vanjskom gatu vežu se jahte do 60 metara dužine. U ovoj zoni je „mozak marine“ s upravnom zgradom, glavnom recepcijom, super marketom, servisom … Ovdje je i glavno mjesto užitka: restoran Yacht – club, Pizzeria Casa Mia, Glorijet Lunge bar s koktelima … A usred svega ljeska se plavetnilo privlačnog bazena okruženog ležaljkama, suncobranima i zelenilom.
Glavna recepcija je za vlasničke brodove, tu je ured za prodaju plovila, čarteraši, prostor za odlaganje prtljage. Brodovi se servisiraju u visokim hangarima. Tehnička podrška je stupna dizalica od 32 tone, te pokretna dizalica nosivosti do 220 tona. Ova dizalica operira na suprotnoj strani marine, na posebnom platou s devet metara širokom bazenu. Do servisa teški se brodovi prevoze posebnim karelom. Krećemo od praonice brodova sa separatorom. Tu je i suhi vez te veliki parking, koji je zimi prazan pa se također pretvara u prostor za suhi vez. Dio unutarnjeg parkinga je pod nadstrešnicom. Između njih je punionica elektro-automobila. Na taksi stajalištu je (u sezoni) desetak taksija za veći broj putnika, spremnih da odu do Splita, Trogira, zrakoplovne luke (8 km), na organizirani izlet do slapova Krke … U čarter zoni marine je taxi boat, koji bez naplate prebacuje goste do Trogira i natrag. Nema reda plovidbe, dovoljno je da ih se skupi dvoje-troje.
Marina ima oko 250 brodova u čarteru pa je petkom i subotom ovdje velika gužva. Tu je i zona za smještaj čarteraša dok čekaju ukrcaj.
U morskom dijelu slijedi zona B sa šest gatova. B 1 je glavni ponton koji izlazi na lukobran i tamo je čarter zona sa još tri pontona. U kopnenom dijelu je blok katnica. U prvom dijelu na katu su apartmani, a u drugom vrlo prostrane sanitarije, teretana, prostor za masažu. U prizemlju je druga recepcija, čarter agencije, market i picerija koji rade samo vikendom kada je smjena gostiju.
Na kraju dolazimo do prostora gdje operira „Big Boat Lift”. To nas je podsjetilo na „Big Wilyja“, golemu dizalicu u Dusseldorfu koja izvlači velike jahte pristigle Rajnom i prevozi ih u halu 6 nautičkog sajma. Ovaj Big Boat Lift u Marini Baotić je također čudo tehnike. Poput golemog pauka sasvim bešumno se kreće u svim smjerovima. BBL ima mogućnost zakretanja na mjestu, vožnju pod 90 stupnjeva pod teretom brodova, pa su mu sva mjesta dostupna.
Pumpna stanica za gorivo u Marini Baotić posebna je priča. Potrefilo se da smo Marinu Baotić posjetili baš u subotu, dan smjene gostiju u čarteru. To je dan kada su crpke za gorivo pod opsadom. To je slaba točka hrvatskog nautičkog (charter) turizma. Jedan od najčešćih prigovora u anketnim upitnicima Nautičke patrole, upravo je gužva na pumpama gdje se troši puno dragocjenog čarter-vremena. Zato je ovaj prizor na crpki za gorivo u Marini Baotić gotovo nevjerojatan. Na njenom obostrano operativnom gatu istodobno pune spremnike gorivom dva katamarana i sedam jedrilica. Viju se šarene zastave i gale Yacht weeka Met Sailora. Tulum na brodu je već u punom jeku, kao i istodobno tankanje svih brodova, posebno za benzin, posebno za naftu. Ova crpka ima 14 terminala, brzina tankanja je 40, 80 i 120 litara u minuti. Istodobno se može vezati 20 brodova. Prosjek cijele operacije je 10 do 15 minuta. Ovdje dnevno tankove napuni i do 400 brodova bez ikakve gužve. Nema reda čekanja mukotrpnog i nervoznog pomicanja broda krma-prova, kako bi se obdržao kakav-takav red pristupa crpki. Zato ovu crpku u Marini Baotić koriste i ostale čarter flote na trogirskom području, iako tamo imaju crpke INA-e.
Evo što o Marini Baotić kažu njeni gosti. Američki bračni par Richard i Sandy Spigler, kad smo s njima razgovarali, već su treću godinu za redom vezali svoj katamaran „Rewired” u Marini Baotić. Richard Spigler je poznati hotelijer iz Washingtona, predsjednik je Carlyle Suites & Savoy Suites Hotela. Za mehanički servis u Marini Baotić kaže da je – izvanredan. Popravci na brodu su uvijek neizbježni, a Richard ih sve dogovara iz Washingtona skypeom. Naime, Richardu Spigleru je to neobično važno, jer njegov motorni katamaran Lagoon je 2015-to godište. Prirastao mu je srcu i ne želi ga se odreći.
Tu su i tri prijateljice – nautičarke Conny, Gaby i Andrea iz Kölna. Prijateljice su još iz djetinjstva. U Hrvatsku su dolazile još 1980-tih, posjećivale bi Krk, Rab i Mali Lošinj. Glavna je Conny. Čekaju njezinog supruga da krenu na krstarenje. Udobno su smještene ovdje u Marini Baotić na njezinoj luksuznoj motornoj jahtu „Tranquilo” (španjolski – „Ne brini“). Sve tri se slažu da ova marina najviše odgovara njihovom mentalitetu.
– Baotić je u Hrvatsku prenio njemački sistem. Sve funkcionira kao po špagi – veli Conny. Ali, kaže da ipak nije sve tako „uštogljeno“. Godišnje proslave koje se za vlasnike brodova održavaju u marini Baotić poseban su doživljaj. Naime, svake godine zabava ima drugu temu. „Zlatno doba Hollywooda” ostala joj je u najdražoj uspomeni. Ona i suprug na zabavu su došli obučeni kao Elvis Presley i Marilyn Monroe … Zanimljiv je bio i „Veliki Gatsby”, veli Conny.
A mi na osnovu svega možemo zaključiti da ovo Srebrno sidro Marine Baotić ima najveću „težinu“ dosad – u posljednjih osam godina otkako Nautička patrola anketira nautičare – goste hrvatskih marina i na osnovu njihovih ocjena dodjeljuje priznanja najboljima. I zato Marina Baotić zaslužuje posebnu čestitku.
Marina D-Marin Dalmacija – Brončano sidro Nautičke patrole 2023.
Marina D-Marin Dalmacija u Sukošanu kod Zadra, najveća marina u Hrvatskoj, prema online glasovima nautičara na portalu Nautička patrola, te svojom online reputacijom osvojila je već drugi put zaredom Brončano sidro Nautičke patrole. Marina je osebujna i privlači širok dijapazon nautičara – od čarteraša, preko skromnih jedriličara do vlasnika velikih i skupih jahti. Tu ne bi pomogla ni nekakva kategorizacija u ovom sustavu ocjenjivanja, jer se ne može usporediti ni s jednom drugom marinom u Hrvatskoj. Zato je ovaj „brončani prosjek“ za tu marinu svojevrsna nepravda, ali ujedno i veliko priznanje, jer samo tako posložena marina može osvojiti pohvale toliko različitih nautičara. A evo kako je posložena. Čarter zona je smještena blizu samog morskog ulaza u marinu. Najveća je u Hrvatskoj: sa 16 čarter agencija, flotom od 440 brodova, 480 energetskih ormarića, pet sanitarnih čvorova, 7 trafostanica, sustavom održavanja, 24-satnim dežurstvom … Sve je savršeno organizirano, a to je prepoznatljivo već kod dočeka mornara na ulazu u marinu. Manevarski bazeni su prostrani i komforni, a takvi su i gatovi. Omogućuju privatnost na svakom brodu, i po krmi i po boku. Gatovi su posve čisti i uredni. Ispred brodova nema privatnih stvari, nema čak ni bicikla. Ničega nema, tu su samo ormarići sa strujom i vodom. Ovdje je „kućno pravilo“ da je gat javno dobro i jednako pripada svim nautičarima na vezu, tako da nitko nikome ne smeta.
A zatim se nižu jedrilice i motornjaci po izgledu i „imovinskom cenzusu“ – od skromnih do bogatih. Portus Beach Club & Restoran je najekskluzivnije mjesto D-Marin Dalmacije. Velika plaža s ležaljkama i suncobranima. Ispred plaže je osam „plutajućih otoka” za one koji žele biti sasvim izdvojeni i zaklonjeni od sunca imati komadić svojega mora, punu privatnost, uz rashlađeni šampanjac, sladoled, osvježujući napitke i rashlađene ručnike. Na plaži je bar s koktelima, u sjeni jedara-suncobrana. Uz plažu je igralište za odbojku na pijesku i dječje igralište.
D-Smart pametni strujni ormarići digitalno prate potrošnju daljinskim mjerenjem. Uveden je sustav Sense4boat Krešimira Žica sa senzorima koji štiti brodove od neugodnih iznenađenja – upozorava na stanje baterije, stanje vode u kaljuži, pojavu dima, temperaturu motornog prostoru i ostalih kritičnih zatvorenih dijelova broda, a ujedno i štite brod od krađe.
Prenosimo primjedbe nautičara.
Italija, gost na čarter brodu: „Fantastično! Ljubazno osoblje! Prekrasan zalazak sunca!“
Danska, gost na vlasničkom brodu: „Osiguran parking za aute, opcija i natkriveno. Ima sve što marina treba imati. Osoblje spremno pomoći!“
Njemačka, vlasnik broda: „Savršeno uređena marina.“
Hrvatska, skiper na čarter brodu: „Odlična usluga u lijepoj marini.“
Slovenija, gost na vlasničkom brodu: „Dojmila me se izvanredna čistoća mora i marine. Ni jedan opušak ili komadić nekog papira.“
Njemačka, vlasnik broda: „Smještena na pravom mjestu – tri Nacionalna parka u blizine, lijepo ljeti i zimi.“
Austrija, vlasnik broda: „Najbolja marina na Jadranu. Vrlo profesionalni i ugodni ljudi.“
Češka, gost na vlasničkom brodu: „Odlično! Vrhunski uređena plaža sa svim mogućim sadržajem za djecu i odrasle. Apsolutno ništa ne fali. Usluga i ugostitelji odlično, zaposlenici vrhunski.“
Slovenija, vlasnik broda: „Vrlo velika marina s odličnim sanitarnim čvorom. Nažalost nema mogućnosti kupovine. Samo mali, prazan i minimalistički dućan. Pa taksijem do supermarketa izvan marine. Vikendom u restoranu nema slobodnog mjesta.“
Hrvatska, skiper na vlasničkom brodu: „Najveća, najsigurnija i najčišća marina na Jadranu s ljubaznim osobljem od mornara do recepcije.“
Slovenija, skiper čarter broda: „Velika dobro opremljena marina. Malo nespretno zbog veličine.“
Švicarska, vlasnik broda: „Imao sam odlično iskustvo. Jako sam zadovoljan uslugom, a osoblje na recepciji je bilo izuzetno ljubazno. Moja je jahta bila dobro zbrinuta.“
Poljska, gost na čarter brodu: “Unajmili smo brod i bili sretni. Sanitarije su vrhunske. Gastro nije bilo tako sjajno… Parkiralište i pristupačnost vrlo dobri. Bilo bi i bolje da su na raspolaganju kolica za prijevoz prtljage i namirnica do broda.”
Italija, vlasnik broda: „D-marin je super! Ogromna marina, savršen za privez. Vrhunske kupaonice koje nećete tako brzo zaboraviti, jer izgledaju intrigantno – jedan je zid potpuno u staklu i dok se tuširate i obavljate nuždu, stalno pogledavate hoće li vas netko vidjeti, bez obzira na to što je to arhitektonski onemogućeno … Spavanje u apsolutnoj sigurnosti i tišini. Mjesto Sukošan udaljeno je 15 minuta hoda. Izvan marine su restorani. Posjetiti.”
Marina Veruda – najveća čarter marina u Istri i po izboru nautičara najbolja čarter marina na Jadranu
Tehnomontova Marina Veruda ima 630 vezova za plovila do 40 m i maksimalnim gazom do 4 metra, priključke za struju 220 i 380 V, 250 mjesta za plovila na kopnu, uz mogućnost smještaja 50 plovila na dry-docku. Usluge: uz recepciju tu su čak pet sanitarnih čvorova, toalet za osobe s invaliditetom, prostor za pražnjenje kemijskih toaleta, usluga pranja, sušenja i glačanja rublja, dvije prodavaonice namirnica, prodavaonice nautičke opreme i odjevnih predmeta za nautičare, restoran, panoramski skipper-bar, 300 parkirnih mjesta za automobile, trailere i motocikle; eko-otoci sa spremnicima za posebni i opasni otpad, vezovi imaju video-nadzor, a u zimskom razdoblju vrata se na molovima zaključavaju. Što se servisa tiče, marina ima dizalice od 10 i 30 tona te hydrokaret, mogućnost popravka trupa, palube, jarbola i jedara, pranje plovila, aplikaciju antivegetativne zaštite podvodnog dijela trupa, poliranje trupa, čarter ponudu s vlastitom flotom, plutajuću benzinsku crpku, a biser Verude je
bazen s plažom od tisuću kvadrata i pozornicom za evente sa svlačionicama i sanitarijama. Posjetili smo Marinu Veruda, domaćin nam je šef recepcije Ognjen Zenzerović. U obilazak polazimo nakon makijata na terasi skipper-bara odakle se pruža pogled na more i na cijelu marinu. Pred nama je niz od 18 gatova na koje stane impresivna flota od 630 brodova. K tome ima mjesta i za još 250 na kopnu. Sve to prati parking sa 300 automobili i trailera za vuču brodica. Prolazimo kroz gotovo kilometar dugačku “čarter aveniju”. S desne strane su agencije i servisi a slijeve gatove prate parkirani automobili, s tim da su stalni gosti odmaknuti od čartera. Čarter flota smještena je na 17. gatu. Marina Veruda je najjača čarter baza u Istri. Subotom je ovdje ludnica. U više od 120 čarter plovila u ovoj se marini svake subote ukrca i iskrca 1500 gostiju. Uz to, u špici sezone dnevno uplovi i stotinjak brodova u tranzitu. Uz more je šetnica, maslinici, parkovi. A sve posebno oduševljava prekrasan bazen koji je pravi spas od ljetne pripeke. Bazen je okružen „plažom” od oko tisuću kvadrata, ima svlačionice i sanitarije. Na tom je prostoru i pozornica za održavanje evenata.