Aktualno

Boat Show Tulln, 29.2. – 3.3.2024: Prva sajamska adresa nakon Zagreba

Nakon Zagrebačkog sajma nautike Hrvatima najbliža i najprivlačnija iduća...

Murva iz NP Krka natječe se za titulu Europsko stablo 2024 – GLASAJTE

Kao Hrvatsko stablo godine murva iz Nacionalnog parka Krka...

ZAGREBAČKI SAJAM NAUTIKE 2024: Što vidjeti, što kupiti i koliko što košta (FOTOGALERIJA)

Ni ovaj Zagrebački sajam nautike, koji je upravo u...

OBUĆA ZA BROD: Brodarice, tenisice, čizme ili bosa noga

Svetogrđe je na brod ući u običnim cipelama, a sasvim je izvan pameti u njima i zaploviti. Za to postoji prigodna obuća. Najpogodnije su cipele brodarice, s protukliznim potplatima, gornjim dijelovima od posebno učinjene kože koja se brzo suši. Proizvođača je danas mnogo, a najpoznatije marke su Sperry, Sebago, Timberland, Dubarry …

Dubarry muške brodarice
Dubarry muške brodarice / Foto: Dubarry.com

Kako odabrati dobre brodarice

To mogu biti i tenisice, posebne jedriličarske, istih karakteristika kao i cipele (primjerice Harken). Poznati proizvođač garantira da se ne radi o cipelama “za šminku”. Premda ni to nije neka garancija, jer danas se takve stvari dopremaju na kontejnere iz Kine i ostalih dalekoistočnih destinacija s jeftinom radnom snagom.

Znalcu je lako prepoznati što je koža i posebno obrađeni kaučuk, a što plastika i sintetska guma. Ako niste znalac, provjerite deklaraciju ili u kupovinu krenite sa znalcem. Prvi znak prepoznavanja neka bude cijena. Prava obuća uvijek je skuplja, dakako ako se ne radi o posebnom bezobraznom trgovcu.

I još jedan savjet – oprez pri kupnji preko interneta. Jer, cipelu uvijek valja probati. Primjerice, Timberland, o bilo kojem modelu se radilo, ne paše svakome. Njegovi su modeli niski, i nisu za one s visokim “risom”.

Obična čizma ne može na brod

Čizme. Ljeti nam neće trebati, ali dobro je znati: čizme mogu biti visoke (bolje štite) i niske (praktičnije), važno je da dobro drže mokru palubu, te da u njih stanu po potrebi i termo čarape. Za čizme vrijedi isto pravilo kao i kod cipela i tenisica. Ne dolaze u obzir obične čizme za čišćenje štale ili svinjca. Na brodu ili jedrilici one će odmah ostaviti izdajnički crni trag. Sjećam se jednog našeg poznatog fotoreportera koji je u takvim čizmama došao pratiti jednu sedmodnevnu zimsku offshore regatu na maksi krstašu. Odmah smo ga bez milosti izuli i osudili na čarape ili tenisice.

Nekada zapravo i ne možete utjecati na to da vam netko ne stupi na brod u neprikladnoj obući. Sjećam se Malte kada je jedna naša tamošnja predstavnica u La Valleti na brod dovela svog prijatelja, inače Egipćanina iz Kaira, koji je na nogama imao okovane “gumiđonke” broj 52. Nakon par koraka po brodu zamolili smo ga da sjedne ili da se izuje i da u eventualno razgledanje broda pođe u čarapama. Radije je sjeo, vjerojatno nije mogao shvatiti da je naš brod – naše svetište.

Sebago ženske brodarice Nina
Sebago ženske brodarice Nina / Foto: Sebago.co.uk

Zabrana za štikle

Ili slučaj jednog velikog dilera poznate svjetske marke automobila, koji je naumio kupiti ekskluzivnu tek porinutu sportsku jedrilicu. Bio je to prototip koji smo upravo po žestokoj buri iskušavali u jednoj marini kod Trsta. Na brod je stupio u svojim skupocjenim kožnim cipelama, što je na našu peteročlanu posadu ostavilo dobar dojam. No, supruga je, uz njegovi pomoć preko ograde broda stupila u cipeli s visokim potpeticama. Unatoč fijuku bure i našim kapama i kapuljačama svaki smo njen korak čuli kao da nam korača po goloj glavi. Zato smo okrenuli glave i gledali u more, i u ciple koji su se izbezumljeno trzali na svaki damin korak.

Ista je stvar, radili se o takozvanom “đelkotu” ili o brodskom podu od tikovine. Jednako je svetogrđe koračati po brodu u neprikladnoj obući.

Dubarry muške čizme za brod
Dubarry muške čizme za brod / Foto: Dubarry.com

Nezadovoljna Jovanka na Galebu

Sjećam se jedne priče brodograditelja, stolara, kalafata s Raba, koji je vojni rok služio u mornarici bivše Jugoslavije na Titovom brodu Galeb. Kako je Josipa Broza na njegovim plovidbama uvijek pratila njegova Jovanka, za vrijeme jednog od “putovanja mira” u Indiju, pozvali su ga da ispred maršalovog apartmana na šetnoj palubi “izravna pod”. Nije shvatio o čemu se radi, dok mu “starješina” nije pokazao “rupe” na podu. Bio je to sitno rešetkasti pod od tikovine, koji je omogućavao slijevanje vode. U čemu je problem? Drugarica Jovanka ne može šetati, jer joj štikle upadaju u rupe!

Bosonogi jet-set party

U suvremenom svijetu problem je riješio Talijan Luca Basani. Najprije je svijet osvojio sa svojim ekstravagantnim jedrilicama Wally i s motornom jahtom WallyPower118 srušio sve barijere u dizajnu i koncepciji modernih super-jahti a zatim je postavio i nova pravila ponašanja jet-seta na jahtama. OK, dođite na banket i svečanu večeru u smokingu i s crnom kravatom ili leptir mašnom. Ali bez cipela – bosi!

Ženske gumene čizme za brod Helly Hansen
Ženske gumene čizme za brod Helly Hansen / Foto: Hellyhansen.com
Protuklizni potplat na ženskim gumenim čizmama Helly Hansen
Protuklizni potplat na ženskim gumenim čizmama Helly Hansen / Foto: Hellyhansen.com

Novo

Prodavač u splitskom dućanu Yamaha motora, skutera i vanbrodskih motora

Rok za prijavu: 3. 3. 2024. Poslodavac: Pribudić - Borčić...

Voditelj brodice za luksuzni mali hotel u Opatiji

Rok za prijavu: 4. 3. 2024. Poslodavac: Ikador Luxury Boutique...

Hrvoje Matutinović: “Barbieri mi je rekao: „Budi opušten i ozbiljno radi, i rezultati moraju doći“

Hrvoje Matutinović posljednjih je dvadeset godina u poslovnom nautičkom...

Đorđe Pantović: Vrbovanje svjetske match race elite u Cannesu za ACI match race

Đorđe Pantović je pripadnik druge postave zaposlenika u bitci...

Marija Blašković Krizmanić, 15 godina na čelu financija sustava ACI: “ACI je uvijek poslovao dobro”

Duša svake investicije i uspješne organizacije su – financije. A ACI je i tu imao sreće. ACI-jev Sektor ekonomsko-financijskih poslova od početka 1.7.1983. sve...

Jere Slavica, zamjenik Veljka Barbierija: “Razvijali smo ACI kao sustav u kojem bi nautičaru uz nautičke bile pružene i trgovačke i ugostiteljske usluge, tehnički...

- Znate, kad smo dogovorili ovaj razgovor za monografiju o stvaranju ACI-ja, nisam mogao zaspati cijelu noć – dočekao nas je poslovni savjetnik Jere...

Emilio Vlačić: Kako su zbog straha JNA od stranih špijuna na jahtama skraćeni gatovi ACI marine Pula

Emilio Vlačić bio je uključen u projekt ACI od samog početka. Prije nego što je ušao u politiku, 15 je godina radio u pulskom...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here