Aktualno

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

STANDARTE: Mega jahta po ukusu ruskog milijardera uređena raskošno kao Ermitage

Mašta bogatih jahtaša sve je neiscrpnija. A umijeće i spremnost brodograditelja prate je u stopu. Samo je važno da maštovitost kupca bude potkrijepljena s dovoljnom količinom novca. Tako morima danas plove prava košarkaška igrališta, kino dvorane, kazališta, čitavi haremi, turske kupelji u crnom mramoru, a raskošnim plovećim vilama nema broja. U novije vrijeme zaplovile su i umjetničke galerije i čitavi muzeji. Art deco je postao omiljeni stil u čijem okruženju vole uživati bogati jahtaši.

Standarte salon u carskom stilu - crveni baršun i pozlaćeno drvo namještaja
Standarte salon u carskom stilu / Foto: Tecnomar

Nedavno se toj sve većoj art-floti priključio i jedan Ermitage, muzej iz St. Petersburga, poznati carski Zimski dvorac. I to smješten u neveliku jahtu, dugu samo 37 metara. Radi se o tipskom brodu Velvet 37, djelu talijanskog brodogradilišta Tecnomar iz Viareggia, koje se specijaliziralo za takozvani potpuni custom. To znači da od broda ostaje samo naval-konstrukcija, a sve ostalo gradi mašta naručitelja. Zato se ovo više i nije običan, već extreme custom. A posebna je umjetnost sve to smjestiti u korito koje mora ploviti sigurno, brzo i daleko.

Veliki mag zadovoljavanja svih tih, najblaže rečeno, neobičnih želja u Tecnomaru zove se Maurizio Magri. On je komercijalni direktor i ima najteži zadatak: bogatog naručitelja uvjeriti da oni mogu – sve. Što god zažele to će i dobiti. Zato Mauirzio Magri iza sebe ima čitavu vojsku stručnjaka – od povjesničara umjetnosti, arhitekata, dizajnera, slikara, kipara i restauratora, do klesara, zlatara, stolara, tapetara, keramičara, i naravno vrhunskih poznavatelja najsuvremenije brodskih pogona, elektronike, navigacije i komunikacije. Rijetko ga se može naći u sjedištu firme u Viareggiju, najčešće putuje kamo god naručitelj to zaželi, da pronikne u njegove najskrovitije želje i uvjeri ga da nema neostvarivog. U igri su milijuni eura. Imao sam priliku razgovarati s maestrom Mauriziom Magrijem.

Standarte odmorište na krmi
Standarte uživanje na krmi / Foto: Tecnomar

Ruski milijarder koji je želio ploviti u Ermitageu

– Posao uvijek počinjemo tako da klijentima pokazujemo neke postojeće projekte, fotografije i crteže, tako da može odlučiti između ponuđenih stilova brodova – priča Magri. Tada slijedi izbor drveta, tkanina i ostalih materijala. Ako treba odlazimo vidjeti uživo što se od nas očekuje, tako da dizajner može napraviti crteže. Potom izrađujemo konkstrukcijske slike za svaki prostor na brodu posebno – salon, spavaonice, kupaonice… U hodu se odlučuje o vrsti mramora, stakla, dekoracijama…

Standarte media room
Standarte media room / Foto: Tecnomar

Tako je bilo i s vlasnikom plovećeg Ermitagea, Rusom milijarderom, koji je svoju jahtu nazvao „Standarte“. Magri će ovog klijenta, čija je vruća želja bila da zaplovi u Ermitageu, nazvati posebnim čovjekom, ljubiteljem ruskog carskog Empire styla. Zaželio je da brod bude posebne crvene boje i da na pramcu ima heliodrom. Bilo je to najlakše ostvariti. A ostalo je bilo vrlo vrlo zahtjevno umjetničko djelo.

– Budući je vlasnik od nas tražio da surađujem s njegovim arhitektom kako bi se kreirale drvene i mramorne kreacije u Empire stilu. Klijent nam je pokazao slike arhitentonske konstrukcije i skulptura koje trebaju inspirirati naš rad. Tada nas je pozvao u svoj dvorac u St. Petersburgu da bismo dobili nove ideje za njegov brod – priča Magri.

Standarte blagovaonica u carskom stilu
Standarte blagovaonica u carskom stilu / Foto: Tecnomar

Ali svemu tome prethodila je opsežna studija. Jer valjalo je znati: taj se neoklasicistički stil pojavio za Napoleona da bi veličao Francusku i carstvo. Car je osobno posjećivao umjetnike i obrtnike tekstila, porculana i namještaja, kako bi ih potaknuo da uzrađuju takve predmete, služeći se simbolima i idejama Rimskog carstva. Carska je Rusija vrlo spremno preuzela stil i iskoristila ga za proslavu ruske pobjede nad Napoleonom, za što je bez ustezanja također angažirala francuske obrtnike i umjetnike. Stilu nije odolio ni Staljinov komunizam, pa se arhitektura njegovoga doba naziva i Staljinov Empire style. Tako se eksponati iz carske i komunističke Rusije dospjeli u muzej Ermitage, a odatle su njegove replike posredstvom Magrija i njegove ekipe dospjele i na jahtu „Standarte“.

Dakle, nastavlja priču Maurizio Magri, osoblje brodogradilišta pregledalo je sve povijesne dokumente i analize o Empire stilu, pa smo, zahvaljujući našim drvodjelcima i tapetarima mogli po prvi puta u povijesti na jednom brodu reinkarnirati tu magičnu atmosferu…

Standarte carska spavaća soba
Standarte carska spavaća soba / Foto: Tecnomar

Standarte: Carska postelja u glavnoj spavaonici

Na stolicama, sofama je Versaceov tekstil. Versaceove su i zavjese i presvlake na krevetima. Interijeri su u mahagoniju, na podovima je tkanina moquette, u kupaonicama je mramor sa zlatnim intarzijama. Skulpture koje krase glavni salon i kino dvoranu također su od mramora. Sve dekoracije i umjetnički predmeti na brodu izrađeni su ručno.

Upravo to obilje teškog namještaja, dekoracija i mramora bio je za graditelje najveći problem. Sve je to prikladno za dvorac, pa i za kuću, ali nikako ne i za brod. Ali, naval-arhitekt riješili su i ovu specijalnu formulu brodskog statičkog momenta. Zakinut je bio jedino kapetan broda, čije je radno mjesto golemi salon-muzej sasvim primaknuo vjetrobranu kormilarnice.

Tip uređenje broda „Standarte“ sasvim je u opreci s najnovijim kompjutoriziranim sustavom koji u potpunosti upravlja svime na brodu. To je tzv. Crestron systems za kontrolu svih funkcija – od pogona do TV-a i rasvjete. Opreku nosi, namjerno ili slučajno, i ime broda. „Standarte“ je naziv jednog moskovskog studija, koji se također bavi brodskim projektima, i talijanskog progresivnog hard-rock banda.

I na kraju, koliko traje gradnja takve jahte, koliko sve to košta i imali li mušterija:– Počinjemo sa 3.775.000 eura za Velvet 83, a na drugom je kraju 20.500.000 eura za jahtu tipa Nadara 49 triple. Gradnja traje do godinu dana.

Piše: Mladen Gerovac

Fotografije: Mladen Gerovac i arhiva Tecnomar

Novo

ODRŽIVOST NA SAJMU NAUTIKE: Biograd Boat show dodijelio nagrade za Eko izvrsnost 2025

Naajveći hrvatski nautički sajam na obali - Biograd Boat...

Green Sail predstavio metodu za izračun emisije CO2 po osobi po brodi po kategoriji krstarenja

Neprofitna organizacija za održivi nautički turizam Green Sail razvila...

Projekt za prikupljanje otpadnih voda i smeća s plovila na području Kornata

„ECOcube - ekološka infrastruktura za čisto more“ naziv je...

Godišnje u hrvatski Jadran dospije 3000 tona otpada, a ukloni se samo 500

Zbog boljeg praćenja i koordinacije akcija čišćenja morskog otpada...

SPIRIT OF SALIMA: Superjahta s ljubavlju prema Africi, Daliju i Lalliqueu

I za vlasnika Velveta 35, jahte posebne zelene boje metalnog sjaja, Maurizio Magri iz Tecnomara će reći da je to jedan „veoma poseban čovjek“....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.