Aktualno

BETINA: Ženska veslačka regata “Dlan&Veslo” i velika mjesna fešta uz Dan brganja, 4. 8. 2024.

Dan brganja poznata je betinska fešta u čast posebnoj...

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

Prava istina o Nautičkoj patroli

I da dodam još moju nevjericu da će se netko odvažiti da iskoristi ideju Nautičke patrole i način izvedbe za neku "svoju" akciju plovidbe brodom na jedra od marine do marine. Jer bila bi to čista krađa!

Uz brojnu podršku mojoj Nautičkoj patroli na Facebooku Patrole i na moj osobni Facebook pristigla su i dva neugodna komentara koji traže odgovor, pa evo da navedem prvo ove komentare, a onda i moje odgovore.

Komentar Hrvoja Čopa: “Kakva je to “patrola” kada “patrolirani” znaju kada ista dolazi? I kako biti objektivan u ocjenjivanju ako te u “patroliranoj marini” časte, maze, paze, napajaju, najedavaju, otprave s poklonima … Valjda koliko je JL ozbiljna dnevna novina …”

I komentar Ivice Curcica, koji reagira na vijest da ove godine nema broda Nautičke patrole te kaže: “Bolje da nema, ionako je sve namješteno …???? “

Ozbiljne sumnje, da ne kažem optužbe, traže i ozbiljan odgovor, zapravo objašnjenje. Pa, evo ga!

Polazište i cilj mojeg projekta Nautička patrola je prije svega anketiranje nautičara gdje oni daju ocjene marinama, te s mišljenj i prijedloge što bi trebalo mijenjati-poboljšati u pojedinim marinama i u hrvatskom nautičkom turizmu u cjelini. Pitanja se odnose na ljubaznost osoblja; uređenje i čistoća marine; urednost i funkcionalnost toaletnog prostora, ugostiteljsku ponudu, sport, rekreaciju i zabavu, te doživljaj ugode. Pitanja je bilo ukupno 7, a ponuđene su ocjene od 1 do 5.

Anketiranje su obavljali na anketnim obrascima na pet jezika studenti-studentice novinarstva FPZ-a kao pridruženi članovi novinarskoj posadi patrole. Na kraju bi se prikupili svi anketni upitnici (njih oko tisuću u 30-tak marina koliko se dospjelo ljeti obići jedrilicom).

Na sadržaj tih anketnih upitnika nije imao utjecaja apsolutno nitko.

Jedino je bilo upitno to što sam ja imao obvezu prema Jutarnjem listu da svake godine na rutu stavim sve 22 ACI-marine, pa je za preostalih 38 hrvatskih marina tijekom ljeta ostalo samo desetak “mjesta”. Ali ni tu pri ocjenjivanju nije bilo nikakve protekcije. U prilog tome neka posluži podatak da je u pet sezona patrole samo jedna ACI marina osvojila Zlatno sidro. Bila je to ACI marina Cres 2020. godine. Ostale “zlatne” marine bile su: Marina Punat, Marina Frapa i Marina Olive Island.

Prema ocjenama nautičara marine su osvajale i ostala priznanja: za osvojeno 2. mjesto i 3. mjesto; Moja najdraža marina (za doživljaj najveće ugode), Dragulj Jadrana (za najljepše uređenu marinu), Zlatni osmijeh Jadrana (za najljubaznije osoblje); Zlatni vez gastronomije za najbolje ugostiteljstvo.

Na kraju svake sezone napravio bih kompletnu analizu-ekspertizu svih tih neposredno prikupljenih podataka prijedloga i mišljenja na osnovi čega sam predložio i smjernice za pripremu iduće nautičke. Bilo je to posebno i značajno i korisno u posljednje dvije sezone korone. Napominjem da sam ekspertizu svih pet godina radio na vlastitu inicijativu i o vlastitom trošku u print i u digitalnoj verziji (stotinjak stranica, grafički pokazatelji, trendovi …) A onda bi je Jutarnji list samo proslijedio Ministarstvu turizma, Hrvatskoj turističkoj zajednici i Hrvatskoj gospodarskoj komori, kojima sam ih i namijenio. A sastavni dio ekspertize bili su i skenirani originali ispunjenih anketnih upitnika, i svatko ih je mogao vidjeti i provjeriti.

Upravo je to onaj specifični doprinos Nautičke patrole. Doprinos razumijevanju hrvatskog nautičkog turizma upravo onako kako ga vide i doživljavaju i kakvoga bi željeli živjeti naši gosti – nautičari.
I upravo je to bio glavni razlog što su Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednici i HGK Jutarnjem listu pet godina davali podršku na provedbi mog projekta Nautička patrola.
Drugi razlog za takvu podršku bila je promocija nautičkih ljepota i atrakcija našeg Jadrana. Iz svake smo se marine svakog dana reportažno javljali na 2-3 novinske stranice i na web portalu tekstom, slikom i video prilozima. Savjetovali smo nautičare kamo ići, što vidjeti, gdje sjesti, što jesti …

Treći isto tako važan razlog da Jutarnji list dobije potporu u realizaciji projekta Nautička patrola, bio je taj što smo se bavili aktualnim društveno relevantnim temama. Posljednje dvije godine u fokusu patrole bilo je povezivanje zelene i plave Hrvatske kroz reportaže iz OPG-a u pozadini svake marine. Reakcije pratitelja na društvenim mrežama bile su toliko pohvalne da sam uveo još jedno stimulativno priznanje. Budući da lanac marina duž cijele obale prati lanac OPG-ova – izvora prave domaće i zdrave hrane, priznanje sam nazvao “Plavi biser zelene magistrale”.

Sve je to bila prava relevantna aktualna novinarska “roba”. Ljeto je prestalo biti “sezona kiselih krastavaca” kako smo ga nekad u novinarskom žargonu nazivali upravo zbog nedostatka relevantnih sadržaja. Ove sezone, u fokusu je trebalo biti očuvanje čistoće mora i okoliša, ali je Jutarnji naprasno prekinuo suradnju, pa će to sada biti jedna od glavnih tema portala nauticka-patrola.hr

A sada o brodu na jedra i o tome zašto sam u projektu posebno razradio plovidbu brodom od marine do marine, a posebno uvjete života i rada na malom prostoru uz bitno smanjenu privatnost. Jer, nije se radilo o ljetnom odmoru na jedrenju već o ozbiljnom novinarskom poslu, vezanom strogim redakcijskim dnevnim rokovima i u stalnoj plovidbi bez obzira na vremenske uvjete. Zbog tih zahtjevnih uvjeta novinarsku posadu mijenjali smo svaka dva, najviše tri tjedna.

Svrha takve plovidbe bila je da posada patrole što autentičnije živi životom nautičara. To je onda taj autentičan nautički duh Nautičke patrole koji daje vjerodostojnost i atraktivnost i nautičkim pričama i doživljajima što ih je posada Patrole svakodnevno prenosila i objavljivala. Istodobno, to je onaj najvrjedniji i najvjerodostojniji oblik istraživačkog novinarstva inside story, priče u kojoj novinar postaje njen sastavni dio.

A što se tiče čašćenja u marinama, za takvo što najčešće nije bilo ni vremena, jer su nas strogi rokovi odmah tjerali dalje na more. Osim toga, tko je čitao moj Brodski dnevnik u svakom javljanju patrole mogao je vidjeti koliko smo uživali u kuhanju na brodu i vlastitoj hrani. Jer, to je kultni dio life stylea iskonskih nautičara. Duša svakog broda upravo je – kuhinja.

Nikad, ama baš nikad nije bilo neke situacije u kojoj bi i postojala ikakva primisao da bi poziv na ručak ili večeru mogao utjecati na “ocjenu” marine. Jer za nju su bili kompetentni isključivo nautičari putem anketnih upitnika. I svi su to znali. Svima u marinskom biznisu je stalo da saznaju što nautičari misle o marini, i pozitivno, i negativno. I upravo zbog te vjerodostojnosti i sada Nautička patrola ima potporu i marina i nautičara. A tako će biti i s portalom nauticka-patrola.hr

Što se tiče marketinga, u projektu Nautičke patrole za Jutarnji list, uz aproksimaciju troškova sastavio sam i okvirni marketing plan kojima bi se oni alimentirali. Budući da su Jutarnjem listu marketinške mogućnosti broda bile potpuna nepoznanica, razradio sam i mogućnosti sponzorskih aplikacija s oblicima i dimenzijama. Glavni baner duž obje ograde, pozicije na bokovima, aplikacije na jedra, sponzorske zastavice, majice … I način izvedbe koja je na jedrima vrlo specifična.

Ukratko, ponavljam – zbog nenadanog prekida suradnje ovoga ljeta nema broda Nautičke patrole s novinarskom posadom, koji plovi od marine do marine. Zato je poruka nautičarima: ispunjavajte online anketne upitnike da bi se čulo vaše mišljenje i prijedlozi, a marinama upoznajte goste s linkom na kojem to mogu učiniti – jer natjecanje za Zlatno sidro i ostala priznanja se nastavlja!

I da dodam još moju nevjericu da će se netko odvažiti da iskoristi ideju Nautičke patrole i način izvedbe za neku “svoju” akciju plovidbe brodom na jedra od marine do marine. Jer bila bi to čista krađa!

Novo

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

Marija Grčić Sultanija, prva hrvatska žena-mornar plovila je odjevena kao muškarac

Prva žena pomorac u Hrvatskoj zvala se Marija Grčić....

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

TKO ĆE DOBITI ZLATNO SIDRO 2023: Glasajte online za najbolje hrvatske marine do 31.12. u ponoć

Dragi nautičari – gosti hrvatskih marina. Pred nama je sedmo proglašenje dobitnika Zlatnog sidra Nautičke patrole, najvećeg priznanja u hrvatskoj nautici i hrvatskom nautičkom...

Zlatno sidro Nautičke patrole 2022: Način ocjenjivanja, popis marina i popis priznanja USKORO REZULTATI

Pri kraju smo sa analizom ocjena koje su nautičari dali svakoj od ukupno 60 hrvatskih marina u našoj on line anketi na pet jezika....

TKO ĆE DOBITI ZLATNO SIDRO 2022: Glasajte online do 31.12. u ponoć

Dragi nautičari, gosti hrvatskih marina. Hvala svima vama koji ste dosad ispunili naše anketne upitnike i ocijenili hrvatske marine i stanje u hrvatskom nautičkom...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here