Aktualno

Indijska smeđa alga udomaćila se oko Komiže, struje je sad nose prema Šolti i Kornatima

Znanstvenici iz splitskog Instituta za oceanografiju i ribarstvo ponovo...

KRK: Sajam tradicije, povijesti i glazbe Lovrečeva, 8-10. 8. 2025.

Krčki sajam – Lovrečeva i ove godine donosi bogat trodnevni...

Ribarske priče: Niti zime niti ribe u Jadranu više nisu kao što su bile

Sredozemno more, a s njim i Jadran, zagrijava se...

TESTNA PLOVIDBA: Nepotopivi brod pomorske hitne pomoći – Iskra brodogradilište

Testirani brod bit će isporučen do kraja veljače 2023. Ministarstvu zdravstva za hitnu medicinsku pomoć u Dubrovniku. Gradi se još 5 brodica koje trebaju biti isporučene do kraja godine.

U Iskra brodogradilištu 1 d.o.o. u Šibeniku jučer je organizirano testiranje prvog broda za hitnu medicinsku pomoć na moru po narudžbi Ministarstva zdravstva u projektu Search and Rescue (SAR). Osim za hitnu medicinsku pomoć za otoke, brodovi će se koristiti i za potrebe traganja i spašavanja na moru, kao i za pružanje medicinske pomoći u slučajevima pomorskih nesreća i katastrofa. Maritimne karakteristike su takve da mogu ploviti brzinom 15 čvorova u olujnim uvjetima plovidbe, pri valovima od 4 do 6 metara visine. Posao izrade 6 SAR brodova na međunarodnom natječaju je dobio hrvatski konzorcij Iskra brodogradilišta 1 iz Šibenika, Tehnomonta iz Pule i riječkog ureda Metal Sharka, u ukupnoj vrijednosti oko 10 milijuna eura (76,4 milijuna kuna).

Testiranju u Iskra brodogradilištu 1 su nazočili predstavnici Ministarstva zdravstva, koje će biti korisnik naručenih SAR brodova, i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture koje će održavati brodove hitne pomorske medicinske pomoći.

Brod dužine 15 metara izgrađen je od aluminijske legure, a zahtjevi naručitelja bili su da bude nepotopiv, odnosno da može ploviti i u najgorim vremenskim uvjetima – kad nitko drugi ne može ploviti, a niti helikopter može letjeti.

Nepotopivost broda znači da ako se brod i prevrne pod udarom valova na moru, sam se ponovo vraća u plovidbeni položaj (self-righting), a da pri tom u kabinu ne prodire voda.

Tijekom testiranja SAR-a:

1. brod je pušten da s krana padne u more s visine 2 metra,

2. otpornost trupa testirana je udarcem broda pramcem u obalu pri brzini od 4 čvora,

3. brodicu su prevrtali za 180 stupnjeva s članom posade u kokpitu.

Sve testove SAR brod Iskra brodogradilišta uspješno je prošao. Pad s 2 metra i udaranje o obalu uz 4 čvora brzine nisu uzrokovali nikakva oštećenja. Također, nakon prevrtanja za 180 stupnjeva brod se vratio u početni položaj, bez oštećenja broda, bez ozlijeda osobe u brodu (na testu je u kokpitu bio direktor Aleš Ekar), pri čemu u kabinu nije ušla voda što je jamstvo da će električni medicinski aparati na SAR brodu raditi i za najgoreg vremena.

Prevrtanje broda SAR na testiranju / Foto: Iskra brodogradilište

Karakteristike broda SAR

Brodogradlište: Iskra brodogradilište 1 d.o.o.

Nacrt: Metal Shark Croatia

Materijal: aluminij

Duljina trupa: 14,9 m

Širina: 4,7 m

Gaz: 1,4 m

Maksimalna brzina: 35 čvorova

Maksimalni doplov: 400 nm

Maritimnost: 15 čvorova u olujnim uvijetima stanja mora 6

Pogon: Volvo IPS sustav

Posada: 3 člana

Putnika: 9 osoba

TESTNA PLOVIDBA:

Testirani brod bit će isporučen do kraja veljače 2023. Ministarstvu zdravstva za hitnu medicinsku pomoć u Dubrovniku. Gradi se još 5 brodica koje trebaju biti isporučene do kraja godine, a bit će na vezu u Malom Lošinju, Rabu, u Zadru, Šibeniku i Supetru.

Iskra brodogadlište 1 d.o.o. iz Šibenika dio je slovenske grupacije Iskra u većinskom vlasništvu slovenskog biznismena Dušana Šešoka. Direktori su Aleš Ekar i Roko Vuletić. Iskra brodogradilište 1 specijalizirano je inače za gradnju radnih aluminijskih brodova za primjenu u marikulturi koje rade za naručitelje u Norveškoj.

NACRTI SAR BRODA:

Bočni nacrt broda SAR
Bočni nacrt broda SAR, Metal Shark Croatia
Pramčani nacrt broda SAR, Metal Shark Croatia
Pramčani nacrt broda SAR, Metal Shark Croatia

Novo

Indijska smeđa alga udomaćila se oko Komiže, struje je sad nose prema Šolti i Kornatima

Znanstvenici iz splitskog Instituta za oceanografiju i ribarstvo ponovo...

KRK: Sajam tradicije, povijesti i glazbe Lovrečeva, 8-10. 8. 2025.

Krčki sajam – Lovrečeva i ove godine donosi bogat trodnevni...

Ribarske priče: Niti zime niti ribe u Jadranu više nisu kao što su bile

Sredozemno more, a s njim i Jadran, zagrijava se...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija...

Doživljaj rovinjske i istarske autentičnosti na 19. regati tradicijskih barki

Kontrast upečatljivih boja tradicijskih jedara i plavetnila rovinjskog akvatorija po 19. put oduševio je brojne posjetitelje koji su uživali u raznovrsnim doživljajima rovinjske i...

Tartana promovira hrvatsku maritimnu baštinu u Nici

U sklopu Treće konferencije UN-a o oceanima (UNOC3), koja se održava do 13. lipnja u Nici predstavlja se i hrvatska maritimna baština s tradicijskim...

Upozorenje svjetske organizacije za zaštitu prirode: „Hitno zabranite sidrenje na livadama morske cvjetnice – posidonije!“

Već smo više puta pisali o štetnosti sidrenja nautičara u jadranskim uvalama čime se uništavaju livade morske cvjetnice posidonije i potrebi postavljanja bova...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Nautička Patrola
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.