Zagrebačka burza objavila je danas ACI-jevo godišnje izvješće za godinu 2021. zajedno s izvješćem neovisnog revizora lanca marina ACI d.d. ACI je 2021. godine ostvario neto dobit nakon oprezivanja u iznosu 13,3 milijuna kuna. Najveća novost u poslovanju ACI-ja je osnivanje poslovne jedinice ACI AIR, koja će se baviti komercijalnim prijevozom klijenata hidroavionima, između 22 marine ACI-ja i s otoka na kopno.
Za 2022. planiraju se ulaganja u iznosu od 97 milijuna kuna. Dobar dio tog ulaganja namijenjen je kupnji zrakoplova i ostale opreme potrebne za potrebe poslovanja ACI AIR-a. Kako uprava navodi u izvješću, “navedenim projektom postiže se povezivanje 22 ACI marine, a osim vlastitih marina planira se korištenje i 10 aerodroma na vodi te povezivanje otoka s kopnom”.
Izdvajamo samo neke stavke izvješća ACI-ja za 2021., a na kraju teksta možete i preuzeti cijelo izvješće u PDF formatu:
# Na dan 31. prosinca 2021. ACI je imao 334 zaposlenika.
# Koncesijski ugovori marina istječu krajem 2030. godine, izuzev koncesije za marinu u Slanom koja istječe tijekom 2027. godine te sidrišta Žut tijekom 2026. godine.
# Do 31.12.2021. Uprava ACI-ja sastojala se od jednog člana – Kristijan Pavić, član uprave – direktor.
Od 14.2.2022. uprava ACI-ja sastoji se od tri člana. Uz Kristijana Pavića, predsjednika uprave ACI-ja, članovi uprave su Josip Ostrogović (zastupa ACI skupno s predsjednikom uprave) i Ivan Herak (zastupa ACI skupno s predsjednikom uprave).
# Iz komentara Kristiijana Pavića, predsjednika uprave ACI-ja, s početka izvješća:
„Ostvareni rezultati za 2021. godinu godinu su iznad naših očekivanja, posebice s obzirom na neizvjesnost i nepoznanice kojima je obilježena i prethodna godina i s kojima smo ušli u 2021.
Izmjena i prilagodba poslovnih procesa novim okolnostima te rezultati dosadašnjeg rada prvenstveno su se odrazili na očuvanje financijske stabilnosti i likvidnosti ACI-ja. Očuvali smo radna mjesta te smo zadržali korektne odnose s poslovnim partnerima, sve uz povećanje prihoda od prodaje za 36 milijuna kuna.
Planirani rezultati za 2022. godinu postavljeni su na razini predpandemijskih, te se nadamo kako će nam okolnosti kojima trenutno svjedočimo omogućiti da se planirani rezultati i realiziraju. To ostavlja prostor za razvijanje ranije pokrenutih strateških projekata te razvoj novih s ciljem unaprjeđenja poslovanja te širenja usluga ACI-ja. Tijekom godine investirali smo u sustav 44 milijuna kuna, od čega su najznačajniji projekti završetak dugo planirane rekonstrukcije lukobrana na Korčuli, uloženo je u kopnenu i morsku infrastrukturu marine u Vodicama, a u tijeku su značajna ulaganja u infrastrukturu u marini Dubrovnik.
Daljnji razvoj kompanije u ovom trenutku prvenstveno je vezan uz realizaciju ulaganja u nove projekte i aktivnosti, ali i rješavanje duljine trajanja koncesijskih ugovora, gdje već sada pojedina strateška ulaganja nisu isplativa zbog kratkog perioda povrata ulaganja. To nam u ovom trenutku predstavlja glavni ograničavajući faktor za realizaciju ulaganja i realizaciju drugih poslovnih ideja.“
# U marinu Korčula uloženo je 23,5 milijuna kuna ponajprije za rekonstrukciju lukobrana. U marinu Dubrovnik je uloženo preko 7,9 milijuna kuna za radove na uređenju uredskih i čarter prostorija te u sidrene sustave. U marinama Skradin i Trogir uloženo je preko 2,9 milijuna kuna u sidrene sustave.
# U veljači 2021. godine ACI je sklopio Sporazum o zajedničkom ulaganju s društvom Gitone Kvarner d.o.o., te je osnovano i društvo ACI – Gitone d.o.o. u kojem ACI ima 50% udjela. Zajedničko društvo je odlukom Vlade dobilo koncesiju u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci, na 30 godina od dana potpisa ugovora o koncesiji. Potpisivanju ugovora prethodi ishođenje lokacijskih dozvola, za koje je Odlukom Vlade definiran rok od 2 godine. Ako to ne uspiju u zadanom roku, gube koncesiju. Novoosnovano društvo ACI – Gitone d.o.o. se sada bavi ishođenjem dokumentacije nužne za početak radova.
# Širenje portfelja marina projektom zračnog prijevoza je velika novost u poslovanju ACI-ja. Klijentima bi se pružale komercijalne usluge prijevoza putnika hidroavionima. Za planirane aktivnosti dobivena je suglasnost Glavne skupštine ACI-ja na sjednici u lipnju 2021. godine.
# Za 2022. planiraju se ulaganja u iznosu od 97 milijuna kuna.
# U 2021. godini otvorena je nova poslovna jedinica ACI AIR s ciljem proširenja poslovanja na segment zračnog prijevoza čija će osnovna usluga biti prijevoz hidroavionima s ciljem povezivanja otoka s kopnom. Upravo će navedeni poslovni pothvat značajnije utjecati na plan poslovanja za 2022. godinu kada se planira kupnja zrakoplova te ostale opreme za potrebe poslovanja ACI AIR-a. Navedenm projektom postiže se povezivanje 22 ACI marine, a osim vlastitih marina planira se korištenje i 10 aerodroma na vodi te povezivanje otoka s kopnom.
# Plave zastave: Ukupno 18 marina unutar ACI sustava su nositelji „Plave zastave“ u 2021. godini.
# ACI je za 2021. godinu ostvario neto dobit nakon oprezivanja u iznosu 13,3 milijuna kuna.
# Tijekom 2019. godine donesena je Odluka o davanju koncesije na pomorskom dobru u svrhu gospodarskog korištenja i postavljanja sidrenog sustava za luku posebne namjene – luku nautičkog turizma – sidrište u uvali Dunkovec, Vozarica i Sednja Draga te je u svibnju 2020. potpisan ugovor sa Šibensko- kninskom županijom čime je povećana površina akvatorija za 22.455 kvadrata. U rujnu 2021. presudom Upravnog suda u Splitu poništena je Odluka o davanju koncesije na pomorskom dobru.
# Pad prihoda:
U 2021. godini u svim je prihod je rastao u svim marinama ACI-ja osim u marini Korčula koja nije radila zbog rekonstrukcije lukobrana pa su izostali prihodi od dnevnog veza. U marini Slano zabilježen je pad od 2%.
Rast prihoda:
Povećanje prihoda od prodaje preko 3 milijuna kuna ostvareno je u marinama Split, Rovinj, Palmižana i Skradin te od poslovne jedinice ACI SAIL.
Ovdje možete preuzeti godišnje izvješće ACI-ja za 2021. godinu (PDF):