Aktualno

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

Prihvaćena su nova pravila regate i opreme tradicijskih barki za sjevernu Dalmaciju

Srpanj, kolovoz i rujan krcati su terminima regata tradicijskih...

BOOT 2023: Blue Innovation Dock paneli o budućnosti nautike i nautičkog turizma

6,5 milijuna brodova duljine do 24 metra registrirano je u Europskoj uniji. Prosječno njihovi motori godišnje odrade 35 do 50 sati.

U suradnji s European Boating Industry Association iz Bruxellesa (EBI, udruženje Europske nautičke industrije) na sajmu Boot Düsseldorf 2023 je po prvi puta organizirana platforma Blue Innovation Dock. Tijekom svih devet dana sajma u dvorani 10 održavaju tako se panel diskusije i stručni skupovi koji se bave aktualnim pitanjima, strategijama razvoja, budućnošću nautike i nautičkog turizma, financiranjem, start-upovima, održivošću, kružnim gospodarenjem otpadom, suradnjom s nevladinim sektorom u području zaštite okoliša…

Program se može pratiti uživo i u livestreamu, uz plaćenu ulaznicu, a moderator je ugledni njemački nautički novinar Magnus Krall. Cilj koji EBI želi postići Blue Innovation Dockom je stvaranje održive nautičke industrije i nautičkog turizma #MadeInEurope koji će generirati nova radna mjesta, rekao je Philipp Easthill, generalni sekretar EBI-ja.

Zelena tranzicija industrije

Danas je na Blue Innovation Docku prezentirana studija „Kako zelenu tranziciju industrije evaluiraju potrošači i industrija“ koju su naručili Boot i EBI, a proveo ju je istraživački institut Sea Teach anketirajući više od 500 članova njemačkog ADAC-a i boot.cluba. Brodograditelji, proizvođači brodskih motora i predstavnici distributera diskutirali su o prijelazu na propulzijske sustave niske ili nulte emisije CO2.

„Plovila u nautici i nautičkom turizmu doprinose 0,1% ukupnim emisijama CO2 u Europskoj uniji“, naglašava direktor Boota Petros Michelidakis. Smatra da u tom aspektu nautička industrija dobro stoji jer je ipak riječ o 6,5 milijuna brodova duljine do 24 metra registriranih u Europskoj uniji. Prosječno njihovi motori godišnje odrade 35 do 50 sati.

„ U pogledu emisija to su relativno dobre vrijednosti, ali kao industrija ćemo se morati potruditi da budu još manje emisije jer smo u fokusu interesa javnosti, posebno zbog većih jahti. Ja nautiku doživljavam kao dio obalnog turizma i volim brodove uspoređivati s hotelima: ljudi žive na brodu, jedu, zabavljaju se u njemu. Koliko jahti u marinama služi samo kao stambeni prostor bez da plove? U Grčkoj je to, primjerice, vrlo popularno“, stav je Petrosa Michelidakisa.

Stratezi razvoja nautike i nautičkog turizma razmišljaju i o tome kako će smanjenje radnog tjedna s pet na četiri dana doprinijeti daljnem rastu potražnje u sektoru. Već sada, nakon korone, nautika i nautički turizam doživljavaju golemi rast, što smo i u Hrvatskoj svjedočili u rekordnoj sezoni u ljetu 2022. godine.

Europska brodogradilišta grade 1000 novih brodova dužih od 24 metra

„Europska su brodogradilišta trenutno jako zaposlena“, kaže Krall te grade oko 1000 naručenih plovila duža od 24 metra. Europske marine moraju naći odgovor na pitanje gdje će ta plovila biti smještena – kako brzo povećati broj mokrih/suhih vezova, a da se pri tome sačuva okoliš i zadovoljstvo boravka na moru.

Ovdje prilažemo kompletan program Blue Innovation Docka, uz napomenu da iz Hrvatske sudjeluju Domagoj Milišić, član upravnog odbora granskog udruženja čartera i marina Hrvatske gospodarske komore i Renata Marević, direktorica Marine Punat.

Milišić sudjeluje 26. siječnja 2023. na panelu s temom „Tranzicijski put sektora čartera i marina“, a Marević 28. siječnja 2023. na panelu s temom „Perspektive organizacija nevladinog sektora – čini li industrija dovoljno?“.

Program panel diskusija na Blue Innovation Docku:

Novo

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

Marija Grčić Sultanija, prva hrvatska žena-mornar plovila je odjevena kao muškarac

Prva žena pomorac u Hrvatskoj zvala se Marija Grčić....

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

Prihvaćena su nova pravila regate i opreme tradicijskih barki za sjevernu Dalmaciju

Srpanj, kolovoz i rujan krcati su terminima regata tradicijskih...

ŽENA NA BRODU: Od zlokobnice kojoj nije mjesto na brodu do gusarske kapetanice

Od davnina među pomorcima postoji vjerovanje da žena na morskim plovidbama donosi nesreću. Osnovni uzrok takvom vjerovanju bilo je nerazumijevanje prirodnih pojava, pa su...

Belanova Regata života o Filipu Jurišiću na Olimpijadi – osvaja svijet

Neno Belan i njegova najnovija pjesma Regata života postaju zanimljivi u svijetu jedrenja i izvan Hrvatske. Britanski portal Sail World, jedan od najznačajnijih u...

MALINSKA – GLAVOTOK: Porcijunkula – blagoslov barki, brodova i posada, 2. 8. 2024.

Bliži se 2. kolovoz, svetkovina Gospe od Anđela – Porcijunkula, kada u svim franjevačkim crkvama svi vjernici mogu izmoliti oprost svih vremenskih grijeha i...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here