Aktualno

DALMATIA BOAT SHOW: Novi nautički sajam u Marini Baotić, 18. do 21. 4. 2024.

Od 18. do 21. 4. 2024. u Marini Baotić...

POZIV VINOLJUPCIMA Smotra istarskih vina u Gračišću, 1. 4. 2024.

Već 29 godina tradicionalno svakog Uskrsnog ponedjeljka u malom...

CROATIA NAUTIC SHOW, Marina Kaštela, 18-21. 4. 2024: 35 tvrtki predstavlja 80 brodova

U Marini Kaštela održava se od 18. do 21....

BOOT 2023: Blue Innovation Dock paneli o budućnosti nautike i nautičkog turizma

6,5 milijuna brodova duljine do 24 metra registrirano je u Europskoj uniji. Prosječno njihovi motori godišnje odrade 35 do 50 sati.

U suradnji s European Boating Industry Association iz Bruxellesa (EBI, udruženje Europske nautičke industrije) na sajmu Boot Düsseldorf 2023 je po prvi puta organizirana platforma Blue Innovation Dock. Tijekom svih devet dana sajma u dvorani 10 održavaju tako se panel diskusije i stručni skupovi koji se bave aktualnim pitanjima, strategijama razvoja, budućnošću nautike i nautičkog turizma, financiranjem, start-upovima, održivošću, kružnim gospodarenjem otpadom, suradnjom s nevladinim sektorom u području zaštite okoliša…

Program se može pratiti uživo i u livestreamu, uz plaćenu ulaznicu, a moderator je ugledni njemački nautički novinar Magnus Krall. Cilj koji EBI želi postići Blue Innovation Dockom je stvaranje održive nautičke industrije i nautičkog turizma #MadeInEurope koji će generirati nova radna mjesta, rekao je Philipp Easthill, generalni sekretar EBI-ja.

Zelena tranzicija industrije

Danas je na Blue Innovation Docku prezentirana studija „Kako zelenu tranziciju industrije evaluiraju potrošači i industrija“ koju su naručili Boot i EBI, a proveo ju je istraživački institut Sea Teach anketirajući više od 500 članova njemačkog ADAC-a i boot.cluba. Brodograditelji, proizvođači brodskih motora i predstavnici distributera diskutirali su o prijelazu na propulzijske sustave niske ili nulte emisije CO2.

„Plovila u nautici i nautičkom turizmu doprinose 0,1% ukupnim emisijama CO2 u Europskoj uniji“, naglašava direktor Boota Petros Michelidakis. Smatra da u tom aspektu nautička industrija dobro stoji jer je ipak riječ o 6,5 milijuna brodova duljine do 24 metra registriranih u Europskoj uniji. Prosječno njihovi motori godišnje odrade 35 do 50 sati.

„ U pogledu emisija to su relativno dobre vrijednosti, ali kao industrija ćemo se morati potruditi da budu još manje emisije jer smo u fokusu interesa javnosti, posebno zbog većih jahti. Ja nautiku doživljavam kao dio obalnog turizma i volim brodove uspoređivati s hotelima: ljudi žive na brodu, jedu, zabavljaju se u njemu. Koliko jahti u marinama služi samo kao stambeni prostor bez da plove? U Grčkoj je to, primjerice, vrlo popularno“, stav je Petrosa Michelidakisa.

Stratezi razvoja nautike i nautičkog turizma razmišljaju i o tome kako će smanjenje radnog tjedna s pet na četiri dana doprinijeti daljnem rastu potražnje u sektoru. Već sada, nakon korone, nautika i nautički turizam doživljavaju golemi rast, što smo i u Hrvatskoj svjedočili u rekordnoj sezoni u ljetu 2022. godine.

Europska brodogradilišta grade 1000 novih brodova dužih od 24 metra

„Europska su brodogradilišta trenutno jako zaposlena“, kaže Krall te grade oko 1000 naručenih plovila duža od 24 metra. Europske marine moraju naći odgovor na pitanje gdje će ta plovila biti smještena – kako brzo povećati broj mokrih/suhih vezova, a da se pri tome sačuva okoliš i zadovoljstvo boravka na moru.

Ovdje prilažemo kompletan program Blue Innovation Docka, uz napomenu da iz Hrvatske sudjeluju Domagoj Milišić, član upravnog odbora granskog udruženja čartera i marina Hrvatske gospodarske komore i Renata Marević, direktorica Marine Punat.

Milišić sudjeluje 26. siječnja 2023. na panelu s temom „Tranzicijski put sektora čartera i marina“, a Marević 28. siječnja 2023. na panelu s temom „Perspektive organizacija nevladinog sektora – čini li industrija dovoljno?“.

Program panel diskusija na Blue Innovation Docku:

Novo

DALMATIA BOAT SHOW: Novi nautički sajam u Marini Baotić, 18. do 21. 4. 2024.

Od 18. do 21. 4. 2024. u Marini Baotić...

Ljudi koji su ACI marinama udahnuli dušu

Ovo su sjećanja i svjedočenja zaposlenika koji su od...

BORIS GAŠPERINI, direktor ACI marine Umag: Gost je – kralj!

Marina je sasvim promijenila Umag i odnos tamošnjih ljudi...

ACI MARINA JEZERA: Najzaslužniji čovjek što su Jezera dobila marinu je – Drago Pirija

Drago Pirija, najzaslužniji čovjek što su Jezera dobila marinu,...

POZIV VINOLJUPCIMA Smotra istarskih vina u Gračišću, 1. 4. 2024.

Već 29 godina tradicionalno svakog Uskrsnog ponedjeljka u malom drevnom istarskom gradiću Gračišću nedaleko Pazina održava se velika Smotra vina središnje Istre. Ovogodišnji Uskršnji...

Marija Blašković Krizmanić, 15 godina na čelu financija sustava ACI: “ACI je uvijek poslovao dobro”

Duša svake investicije i uspješne organizacije su – financije. A ACI je i tu imao sreće. ACI-jev Sektor ekonomsko-financijskih poslova od početka 1.7.1983. sve...

Emilio Vlačić: Kako su zbog straha JNA od stranih špijuna na jahtama skraćeni gatovi ACI marine Pula

Emilio Vlačić bio je uključen u projekt ACI od samog početka. Prije nego što je ušao u politiku, 15 je godina radio u pulskom...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here