Aktualno

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

Prihvaćena su nova pravila regate i opreme tradicijskih barki za sjevernu Dalmaciju

Srpanj, kolovoz i rujan krcati su terminima regata tradicijskih...

Katastrofalni požar u tzv. „Marini Medulin“ progutao 22 brodice i jahte: Tko će njihovim vlasnicima platiti štetu!?

U „Pravilniku marine Medulin“, ni na jednom se mjestu ne spominje zaštita plovila od požara

Požar na brodu jedno je od najvećih zala koje može zadesiti nautičara. Stoga su stroge mjere zaštite od požara jedan od prioritetnih zadataka svakog kapetana, skipera i člana posade, bilo na vlasničkom ili na čarter brodu. A kada se požar dogodi u nekoj od marina, zbog suvremenih materijala od kojih su građena nautičkih plovila i goriva u tankovima takav požar poprima katastrofalne razmjere, pogotovo ako marina ima i crpku za gorivo.

Takozvana Marina Medulin

To se upravo dogodilo u takozvanoj „Marini Medulin“. Kažem „takozvanoj“, jer se ta marina ne nalazi ni na jednom popisu hrvatskih marina, službenom i neslužbenom. Nema je ni u adresaru marina Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, nema je ni na popisima HTZ-a, čarter agencija i Emergesea, pa je nema ni na popisu marina Nautičke patrole prema kojem gosti-nautičari ocjenjuju pojedine marine i najboljima dodjeljuju odgovarajuća priznanja od kojih je Zlatno sidro najveće i najznačajnije priznanje u hrvatskoj nautici i hrvatskom nautičkom turizmu.

Dakle, „Marina Medulin“ živi samo na svom internetskom portalu odakle mami goste, pri čemu oponaša pravu marini. Jer, lokacijski ćemo je pronaći samo na nekim turističkim kartama, na kojim je označena kao – Privezište Puntica. A privezište jest luka nautičkog turizma, ali nije marina.

Protupožarna zaštita u lukama nautičkog turizma – minimalni uvijeti

Da bi stvar bila razvidnija evo kako se u Hrvatskoj, u skladu sa Zakonom o turističkoj djelatnosti, provodi kategorizacija luka nautičkog turizma. Luke nautičkog turizma razvrstavaju se u slijedeće vrste: sidrište, privezište, suha marina i marina. Vrsta luke ovisi o vrsti usluge. Ovisno o vrsti usluga svaka luka mora ispunjavati propisane minimalne i posebne uvjete izgradnje, uređenja i opreme. A opći minimalni uvjeti uključuju i protupožarnu zaštitu. To znači da prije svega moraju imaju posebno opremljena protupožarna plovila, dovoljan broj hidranata za gašenje vodom i pjenom, plan postupanja i zaposlenike osposobljene za hitno i efikasno postupanje u slučaju požara.

Dodatna zaštita od požara u marinama – hrvatska inovacija

Pojedine marine kojima je stalo da brodovi njihovih gostiju budu maksimalno zaštićeni uvele su i dodatne mjere zaštite od požara, kao što je vodena zavjesa, senzorski dojavljivač instaliran u svakom brodu, što omogućava efikasnu intervenciju odmah na prvi znak senzora (pojava dima, porast temperature). Te senzore, poznate pod nazivom Sense4Boat, jer osim od požara štiti plovila i od potonuća, posljedica ispražnjenog akumulatora, te zaštite od krađe, ima ugrađene u brodove svojih gostiju po broju vezova najveći lanac marina u Mediteranu – D-Marin, a u Hrvatskoj ih izvan tog lanca zasad imaju marine Punat, Baotić i Funtana. Taj izum u potpunosti je djelo „hrvatske pameti“, tj. njegova tvorca Krešimira Žica, o čemu smo već nekoliko puta na našem portalu Nautička patrola opsežno pisali. Po svemu sudeći nesretne nautičare, vlasnike 22 broda čije su čuvanje povjerili „marini Medulin“ sada čeka duga i složena pravna bitka za obeštećenje, ovisno o ugovoru koji su s „marinom“ potpisali. Jer, u „Pravilniku marine Medulin“, ni na jednom se mjestu ne spominje zaštita plovila od požara.

Požar u marini Medulin /Screenshot HRT
Požar u marini Medulin /Screenshot HRT

Novo

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo nagradu „Joža Horvat“ za najbolje putopise

Hrvatsko društvo pisaca utemeljilo je književnu nagradu „Joža Horvat“...

Marija Grčić Sultanija, prva hrvatska žena-mornar plovila je odjevena kao muškarac

Prva žena pomorac u Hrvatskoj zvala se Marija Grčić....

MITAN MARINA: Modna revija “Mitan fashion show”, 25. 7. 2024.

Nakon što se prošlog tjedna u Mitan Marini u...

Prihvaćena su nova pravila regate i opreme tradicijskih barki za sjevernu Dalmaciju

Srpanj, kolovoz i rujan krcati su terminima regata tradicijskih...

SV. FILIP I JAKOV Gradi se nova marina – prihvat brodova već u 2024. godini

U Sv. Filipu i Jakovu, na domak Biogradu na Moru uskoro počinje gradnja još jedne marine. Marina će imati 126 suvremenih vezova. Radi se...

KREŠIMIR ŽIC: Sense4Boat je joint venture s D-Marinom, sada smo dio moćne korporacije sa 20 marina i 10.000 brodova

Na Zagrebačkom sajmu nautike 2023. razgovarali smo s Krešimirom Žicom o njegovom inovativnom sustavu sigurnosne zaštite plovila u marinama od požara, potonuća, posljedica ispražnjenog...

MARINA PUNAT: Gradi se novi Hram finih okusa

Prije par dana postavljeni su temelji novog restorana Marine Punat. Nova zgrada raste na očigled iz dana u dan a prvi gosti moći će...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here